Articole recomandate

26.03.2025
Puterea educației continue

Ștefan Paraschiv, Contract Logistic Manager, este în echipa DACHSER încă de la lansarea în România. Absolvent de Cibernetică, s-a specializat în domeniul expedițiilor și transporturilor și gestionează contracte multianuale cu companii de calibru mondial. Crede în oameni, este empatic și pune accent pe well-being-ul angajaților ca și condiție esențială pentru performanță. În egală măsură îi apreciază pe “lupii tineri” din generația Alfa, vede potențialul lor uriaș și este preocupat de integrarea lor pe piața muncii.

Am povestit pe larg cu Ștefan despre jobul său și despre felul în care sesiunile de training ale Academiei DACHSER i-au îmbogățit backgroundul profesional. Vă invităm să aflați mai multe despre colegul vostru în cele ce urmează.

Citește
10.03.2025
Compania DACHSER a fost din nou premiată pentru aplicația de succes destinată comunității

Compania DACHSER a fost din nou onorată cu premiul "Citizen Development Empowerment Award". Prin intermediul acestui premiu, smalOne AG onorează furnizorul serviciului de logistică pentru construirea unei comunități globale de angajați care construiesc propriile aplicații fără cunoștințe de programare și care conduc procesul de digitalizare în cadrul companiei.

Citește
04.03.2025
Doisprezece camioane electrice noi pentru rețeaua extinsă DACHSER

Flota de camioane electrice din rețeaua DACHSER crește cu 12 noi camioane Mercedes-Benz eActros 600s care au fost livrate catre filiala germano-austriacă Brummer Logistik în cursul lunii decembrie. Vehiculele, care au o autonomie de 500 km, vor fi folosite pentru transportul alimentelor, atât pe distranțe scurte cât și lungi.

Citește
10.02.2025
DACHSER preia controlul asupra unei organizații comune în Finlanda

Pe data de 15 ianuarie, DACHSER a achiziționat toate acțiunile unei organizații comune, DACHSER Finland Oy. Acest pas îmbunătățește rețeaua de logistică în zona de nord a Europei.

Citește

DACHSER România

03.02.2025
Thomas Hiemer este noul Chief Financial Officer la DACHSER

Thomas Hiemera devenit noul Chief Financial Officer (CFO) în cadrul rețelei de logistică a furnizorului DACHSER începând cu 1 ianuarie, 2025. Ca și membru al boardului executiv, el este responsabil de zona financiară, de control, precum și taxele sau trezoreria. Hiemer a preluat rolul de la actualul CEO DACHSER, Burkhard Eling, care a condus acest departament executiv în ultimele 18 luni.

Citește
15.01.2025
Anul Nou Chinezesc 2025 - Date cheie și impactul asupra sistemului logistic

 

Festivalul destinat Anului Nou Chinezesc, Anul Șarpelui de Lemn, începe în data de 29 ianuarie 2025 și este cea mai lungă sărbătoare a comunității chineze, unde oamenii celebrează începerea unui nou an alături de familiile lor.

Citește
3
17.12.2024
Idei care conturează viitorul

În 2014, DACHSER a lansat progamul de focus strategic, Idea2net. S-a fondat în urma convingerii că există un mare potențial demn de explorat în urma integrării angajaților în toate procesele de inovație și brainstorming - câștiguri atât pentru DACHSER, pentru angajați, cât și pentru clienți. În ultimii zece ani, Idea2net nu doar că a atins așteptările dar de multe ori le-a și depășit prin livrarea unor rezultate care transformă logistica de zi cu zi.

Citește
09.12.2024
Noua revistă DACHER este aici!

Aceste vremuri turbulente nu lasa pe nimeni neatins. Schimbările politice, miscările economice, problemele geopolitice, criza climatică, dar de asemenea și dezvolatarea tehnologică a inteligenței artificale și a digitalizării - toate acestea fac dificilă dar de asemenea necesară acționarea cu atenție.

Citește
05.12.2024
DACHSER implementează o soluție care poate îmbunătăți direcțiile economice

DACHSER echipează 200 de vehicule din propria flotă germană cu dispozitive moderne de conectare din cadrul ZF Friedrichshafen până la final de 2024. Acest lucru le permite șoferilor optimizarea stilului de condus în baza informațiilor primite, de exemplu, pot conduce mai econom și, prin acest lucru, condusul poate fi mai prietenos cu mediul. Mai mult, șoferii DACHSER sunt pregătiți chiar de organizație pentru a conduce mai econom.

Citește
28.11.2024
Omul din spatele cifrelor DACHSER

Mihaela Doboș este de profesie economist, îi place să lucreze cu cifrele și acceptă provocarea deadline-urilor stricte fără să le considere stresante. Este dornică să descopere toate “chichițele“ sistemului de Controlling al DACHSER și este fascinată de munca în echipa extinsă la nivel internațional, alături de specialiști din alte țări membre ale grupului. Identifică în cifrele pe care le analizează cu atenție orice mică inadvertență și găsește soluții pentru a o elimina. Spune despre ea că este organizată și responsabilă, avidă de cunoaștere și apreciază trainingurile organizate de DACHSER care o ajută să-și descopere și dezvolte noi capabilități. Aflați povestea colegei voastre din interviul care urmează. Sperăm să vă placă și să vă inspire.

Citește
21.11.2024
Petre Constantin, Tender Coordinator DACHSER Romania: Îmi place cum șirul de situații neprevăzute mă provoacă să identific soluții mai bune într-un timp mai scurt

Petre Constantin s-a angajat la DACHSER România imediat după absolvirea facultății și a fost «perfect match» pentru că l-a fascinat de la început modul de lucru bine organizat, specific de altfel companiilor germane. Au trecut 8 ani, Petre a avansat, dornic să descopere zone din companie care derulează activități strategice, și a ajuns să ocupe poziția de Tender Coordinator, responsabilitatea lui fiind realizarea ofertelor pentru clienți. Este o poziție importantă, în condițiile unei piețe extrem de competitive, iar Petre declară că se simte motivat și entuziasmat să contribuie la optimizarea activității companiei.

Citește
2
08.11.2024
Prezentul și viitorul

Inteligența artificială este deja integrată în multe aplicații. Cercetătorii și developerii lucrează din greu pentru a găsi o cale mai bună de a crea un model de funcație.

Citește
31.10.2024
DACHSER Ungaria sărbătorește 25 de ani de activitate

DACHSER a fondant prima organizație din Europa de Est in Ungaria, în 1999 - în acel moment sub egida LIEGL & DACHSER - văzând potențial de dezvoltare în cadrul acestei țări. Așteptările s-au confirmat: în ultimii 20 de ani numărul angajaților a crescut la aproximativ 400, vânzările anuale nete au atins punctul de 107 milioane de euro și aproape întregul portofoliu de servicii DACHSER este disponibil în 7 locații din Ungaria, inclusiv transport pe cale terestră, aeriană și pe calea apei, precum și logistică alimentară sau logistică contractuală.

Citește
2
24.10.2024
Când toate elementele care se potrivesc împreună, se unesc

Lumea se schimbă. Drept rezultat, același lucru se întâmplă și cu piața. Schimbările geopolitice și interesele combinate cu lanțul de aprovizionare subliniază nevoia de implementarea a unor noi concepte - care sunt construite să funcționeze fără cusur din ușă în ușă în timp ce îndeaproate se integrează sisteme IT și transportatoare. Furnizorul de servicii de logistică DACHSER se ridică la nivelul acestei provocări, concentrându-se pe dinamica pe timp mediu și lung în dinamica din Asia și America.

Citește
Afișați mai multe

DACHSER Corporate

07.03.2025
DACHSER drives from Ireland to the European continent

DACHSER is utilizing its customs expertise and its leading European groupage network to introduce the new 'Smart Landbridge Connect' service. As before Brexit, the logistics provider is now once again driving from Ireland across the British landbridge to continental Europe. Compared to ferry connections, this route offers more flexibility, shorter transit times and more frequent departures. This makes DACHSER the first major logistics provider to revive this Pre-Brexit service.

Citește
06.03.2025
DACHSER becomes logistics partner to Tafel Deutschland

Logistics provider DACHSER and Tafel Deutschland, an umbrella organization of food banks throughout Germany, have signed a cooperation agreement that will run until the end of 2027. As part of the collaboration, DACHSER will use the expertise and network of its Food Logistics business line to collect food donations from manufacturers and deliver them to the central distribution points of Tafel’s regional units.

Citește
27.02.2025
"Things need to get moving now"

After the elections in Germany, companies expect planning security and reliability, but above all, they also expect quick and consistent action. Thoughts from DACHSER CEO Burkhard Eling.

Citește
2
25.02.2025
More cargo space for emission-free long-distance transport

- Efficient and productive: New MAN e-trucks are suitable for trailers with greater interior height

- Electric fresh from the factory: Drivers from DACHSER locations throughout Germany collected their new MAN eTGX trucks directly from MAN in Munich

Citește
Mergi la

Cel mai citit

21.10.2019
Incoterms 2020

O nouă versiune a condițiilor de livrare, denumite Incoterms va intra în vigoare la 1 ianuarie 2020 și va include o serie de modificări. Condițiile de livrare emise de Camera de Comerț Internațională reglementează obligațiile esențiale ale cumpărătorului și ale vânzătorului în comerțul internațional, cum ar fi transferul mărfurilor către cumpărător, costurile de transport, răspunderea pentru pierderea și deteriorarea bunurilor și costurile de asigurare.

Odată cu adaptarea Incoterms 2020 la practicile comerciale actuale la nivel mondial, noua versiune este actualizată și orientată spre practică. Scopul revizuirii a fost de a face clauzele Incoterms mai ușor de utilizat. De exemplu, prezentarea acestora a fost revizuită pentru a facilita selectarea clauzei corespunzătoare pentru utilizatori. În plus, ordinea clauzelor a fost modificată și instrucțiunile către utilizator au fost revizuite și adăugate la fiecare clauză.

În ceea ce privește conținutul, Intercoms 2020 vin cu modificări semnificative:

  • Niveluri diferite de acoperire în CIF și CIP

Ca și în trecut, vânzătorul este în continuare obligat să încheie o asigurare de transport pe propria cheltuieli în clauzele CIF (Cost Insurance Freight) și CIP (Carriage Insurance Paid).

           Cele două clauze prevăd acum acoperiri minime diferite.

Rata minimă care trebuie respectată atunci când este convenită clauza CIF rămâne neschimbată. Asigurarea de transport care urmează să fie încheiată de vânzător trebuie să corespundă cel puțin acoperirii în conformitate cu clauzele (C) din Clauzele Institutului Cargo  sau cu clauze similare (asigurarea riscurilor numite).

În cazul în care clauza CIP este convenită, vânzătorul trebuie să asigure acum o acoperire de asigurare în conformitate cu clauzele (A) din Clauzele Institutului Cargo (acoperire cu riscuri).

Atât clauza CIF, cât și clauza CIP permit părților contractului să convină asupra gradului de acoperire a asigurării care derivă de acestea.

  • Includerea cerințelor legate de securitate

Cerințele legate de securitate pentru transportul de mărfuri au fost acum incluse în Regulile A 4 și A 7 din fiecare clauză Incoterms 2020. Ca și în cazul altor clauze Incoterms, trebuie menționat faptul că acestea se aplică direct părților contractului de vânzare și nu fac obiectul contractului de transport.

  • Incoterms 2020 conțin reglementări privitoare la mijloacele proprii de transport în FCA, Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU) și Delivered Duty Paid (DDP).
  • Pentru mărfurile vândute în conformitate cu clauza FCA (Free Carrier) și destinate transportului pe mare (cum ar fi mărfurile în containere), FCA prevede o nouă opțiune în viitor. Cumpărătorul și vânzătorul pot fi de acord cu privire la faptul că cel care cumpără va instrui transportatorul de marfă să emită vânzătorului un conosament după ce mărfurile au fost încărcate. În același timp, vânzătorul este obligat să predea cumpărătorului conosamentul. Acest lucru se face de obicei prin băncile participante.
  • Redenumirea DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded). Conform clauzei DAT din Incoterms 2010, vânzătorul a livrat mărfurile de îndată ce au fost descărcate din mijlocul de transport la un „terminal”. Cu toate acestea, potrivit notelor inculse în Incoterms 2010, termenul „terminal” nu trebuia înțeles din punct de vedere tehnic, dar însemna orice locație de descărcare. Acest fapt a fost luat în considerare în normele Incoterms 2020 prin redenumirea clauzei DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded) din motive de claritate. Asta înseamnă că, în viitor, orice loc (agreat) poate fi locul de destinație.

Condițiile de livrare se aplică între părțile unui contract de vânzare (național sau internațional) și fac referire - dar nu sunt limitate - la drepturi și obligații speciale în cadrul acestei relații contractuale. Pe baza unei definiții uniforme garantate în acest mod, trebuie evitate problemele ulterioare de interpretare sau discrepanțe între părțile contractului de vânzare. Trebuie menționat faptul că acestea, datorită caracterului lor ca dispoziții GT&C, nu constituie dispoziții legale și, astfel, devin obligatorii din punct de vedere legal numai dacă au fost convenite în mod eficient între părțile contractului de vânzare cu ajutorul unei referințe corespunzătoare (pt. Incoterms 2020, acest lucru este posibil și înainte de 1/1/2020). Indiferent de acest lucru, în cazuri individuale, dispozițiile legale contradictorii au încă prioritate asupra unei clauze Incoterm.

Condițiile de livrare au fost revizuite de 500 de experți din mai mult de 40 de țări.

Clauzele sunt recunoscute la nivel mondial și sunt utilizate în mai mult de 30 de limbi diferite.

Citește
27.08.2019
DACHSER Cehia începe să folosească camioane mai lungi

În Republica Cehă, DACHSER a început recent să ruleze două camioane mai lungi pe traseul zilnic între filialele sale din Ostrava și Brno. Aceasta va crește capacitatea de încărcare și, în același timp, va elibera un vehicul convențional.

Citește
12.07.2019
România și Suedia – relații bilaterale de succes

Primele relaţii româno-suedeze datează din secolul al XVI-lea, domnitorii Moldovei având frecvente contacte cu regii suedezi. Ca urmare a înfrângerii de la Poltava, din 709, Regele Carl al-XII-lea al Suediei a petrecut aproape cinci ani la Bender / Tighina (în prezent Republica Moldova), timp în care a avut numeroase contacte cu domnitorii de atunci ai Moldovei şi Ţării Româneşti (Dimitrie Cantemir şi Nicolae Mavrocordat, respectiv Constantin Brâncoveanu şi Ştefan Cantacuzino).

Citește
29.01.2019
DACHSER este pe locul III între furnizorii de ligistică  din germania

Începutul anului 2019 ne aduce vești bune și câteva premii care demonstrează încă o dată că DACHSER își merită locul printre liderii mondiali din domeniul logisticii.

Citește
14.08.2019
DACHSER construiește în Neumünster

Furnizorul de servicii logistice, DACHSER începe construcția unei noi filiale pentru bunuri industriale și produse alimentare în Neumünster, în extremitatea nordului Germaniei. Această investiție valorează aproximativ 17,4 milioane EUR. Se preconizează finalizarea construcției până în al treilea trimestru al anului 2020. În noul centru logistic vor lucra aproximativ 30 de angajați.

Citește
23.04.2019
România și Cehia: Relații comerciale cu centrul Europei

Istoria relațiilor bilaterale dintre Cehia și România începe încă din secolul al XIV-lea, atunci când în timpul dinastiei Přemysl s-au stabilit relații comerciale, iar din Bohemia se aduceau postavuri, pânză și pălării.

Citește
25.02.2019
Brexit: Timpul aproape s-a scurs

În timp ce politicienii încearcă să găsească o cale de ieșire din criza cauzată de Brexit, data de ieșire este din ce în ce mai aproape. Acum, companiile trebuie să planifice și să se pregătească în mod sistematic pentru toate eventualele situații. O problemă majoră: vama.

Citește
23.10.2019
România și Polonia – destin similar

Poziționarea geografică, precum și implicațiile spațiului baltic și pontic, unde s-au ciocnit de-a lungul timpului cele mai mari imperii, au construit premisele unui destin aproximativ comun pentru România și Polonia, din diverse puncte de vedere.

Citește
13.12.2019
Alegerile din Marea Britanie 2019 - Update

Alegerile generale din Marea Britanie din 12 decembrie 2019 au avut un rezultat clar în favoarea Torries. Drept urmare, se poate presupune că Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană la 31 ianuarie 2020 pe baza acordului de retragere negociat la 17 octombrie 2019.

Acest acord de retragere include o perioadă de tranziție de până la 31 decembrie 2020. În această perioadă, va fi convenit un acord comercial cuprinzător între Marea Britanie și Uniunea Europeană. Până la expirarea acestei perioade, nu se simt efecte materiale ale retragerii. Astfel, conform stării actuale, în perioada de tranziție pot fi așteptate numai restricții marginale privind livrările către și dinspre Marea Britanie.

Pentru orice nelămuriri, vă rugăm să luați legătura cu persoana dumneavoastră de contact de la DACHSER.

Citește
25.02.2020
COVID-19: actualizări ale operațiunilor DACHSER din China

Dorim să ne informăm clienții că toate sucursalele DACHSER din China sunt deschise din nou, cu excepția sucursalei din Wuhan.

Majoritatea sucursalelor funcționează cu personalul de bază, în timp ce restul personalului nostru lucrează de acasă din motive de igienă și din cauza măsurilor preventive.

Deși agențiile noastre sunt deschise, operațiunile nu se desfășoară la capacitate maximă. Controale de trafic sunt realizate în toată țara; alți furnizori din lanțul de transport operează, de asemenea, cu personal limitat și capacitate redusă. În prezent, deficitul de camioane este principala provocare.

Vă rugăm să ne scuzați pentru întârzierea în unele procese, deoarece majoritatea unităților din lanțul de furnizare din China nu funcționează la capacitate maximă.

Logistica transporturilor în China

În timp ce facem tot posibilul să vă menținem lanțul de aprovizionare cât mai constant posibil, vă rugăm să luați în considerare faptul că alte unități din lanțul de aprovizionare nu funcționează încă la capacitatea maximă. Transportatorii și terminalele își reiau treptat operațiunile cu personalul de baza. Se așteaptă întârzieri și alte probleme operaționale.

Rutier:

  • Lipsa de camioane este în prezent problema majoră din China. Serviciul se reia cu mai puțin de 50% din forța de muncă obișnuită;
  • Transportul dintre orașe este deosebit de dificil datorită reglementărilor din ce în ce mai stricte, ceea ce face ca întârzierile rutiere să fie și mai mari.

Feroviar:

  • Transportatorii feroviari au redus plecările din și către China în februarie;
  • Platformele feroviare Yiwu și Zhengzhou sunt acum închise, dar se așteaptă redeschiderea din martie 2020, programul detaliat urmând a fi actualizat;
  • Starea celorlalte căi ferate rămân aceleași, vă rugăm să consultați ultima noastră actualizare;

Aerian:

  • Companiile aeriene au reluat transportul către și din China;
  • Capacitatea este încă o problemă, deoarece multe companii aeriene au suspendat zborurile de pasageri;
  • Serviciile charter sunt disponibile pentru clienții noștri cu livrări urgente;

Maritim:

  • Lipsa de camioane este problema majoră;
  • Aprovizionarea cu echipamente reprezintă o provocare crescândă;
  • Transportatorii au redus navigațiile către și din China;
  • Vest: odata ce fabricile vor reintra pe deplin în funcțiune, sunt așteptate efecte precum lipsa de camioane și de spatiu;
  • Est: deficit intens de spațiu;
  • Terminalele funcționează, cu excepția Wuhan.

La DACHSER, avem măsuri de urgență în vigoare și vă vom oferi cele mai bune soluții alternative pentru a vă menține lanțul de aprovizionare neatins în cazul în care transporturile sunt afectate.

Vă vom ține la curent prin intermediul site-ul nostru web. Dacă aveți întrebări / nelămuriri, vă rugăm să contactați persoana dumneavoastră de contact DACHSER.

Citește