Articole recomandate

2
08.11.2024
Prezentul și viitorul

Inteligența artificială este deja integrată în multe aplicații. Cercetătorii și developerii lucrează din greu pentru a găsi o cale mai bună de a crea un model de funcație.

Citește
31.10.2024
DACHSER Ungaria sărbătorește 25 de ani de activitate

DACHSER a fondant prima organizație din Europa de Est in Ungaria, în 1999 - în acel moment sub egida LIEGL & DACHSER - văzând potențial de dezvoltare în cadrul acestei țări. Așteptările s-au confirmat: în ultimii 20 de ani numărul angajaților a crescut la aproximativ 400, vânzările anuale nete au atins punctul de 107 milioane de euro și aproape întregul portofoliu de servicii DACHSER este disponibil în 7 locații din Ungaria, inclusiv transport pe cale terestră, aeriană și pe calea apei, precum și logistică alimentară sau logistică contractuală.

Citește
2
24.10.2024
Când toate elementele care se potrivesc împreună, se unesc

Lumea se schimbă. Drept rezultat, același lucru se întâmplă și cu piața. Schimbările geopolitice și interesele combinate cu lanțul de aprovizionare subliniază nevoia de implementarea a unor noi concepte - care sunt construite să funcționeze fără cusur din ușă în ușă în timp ce îndeaproate se integrează sisteme IT și transportatoare. Furnizorul de servicii de logistică DACHSER se ridică la nivelul acestei provocări, concentrându-se pe dinamica pe timp mediu și lung în dinamica din Asia și America.

Citește
17.10.2024
Compania DACHSER a Câștigat Premiul Sustainability Excellence

La cel de-al 12-lea Summit Global cu tematica Chain Excellence, ținut în Long Beach, California, Statele Unite ale Americii, furnizorul internațional de logistică DACHSER a fost onorat cu premiul Sustainability Excellence.

Citește

DACHSER România

10.10.2024
Transportul în sistem de grupaj – propunerea DACHSER: costuri mai mici decât la transportul direct al mărfurilor cu greutate redusă și transparență pe tot lanțul logistic

Logistica europeană a intrat într-o nouă paradigmă în perioada post-pandemie și în contextul noilor provocări geo-politice, când focusul este pe optimizarea operațiunilor. Dan Georgescu, Operations Manager European Logistics la DACHSER România, vorbește în acest interviu despre cele mai noi soluții logistice, care integrează masiv tehnologia și pot fi accesate și de către companiile din România. Dan a explicat în detaliu în ce constă transportul în sistem de grupaj, devenit cea mai eficientă soluție datorită multiplelor avantaje: costuri și timpi de tranzit mai mici, control pe toată durata transportului, impact redus asupra mediului.

Lider în logistica mondială, DACHSER este o companie de familie fondată de Thomas DACHSER în 1930, cu sediul la Kempten, Germania, care astăzi are o amprentă globală în 43 de țări, cu 382 de locații și peste 34.000 de angajați. În România, DACHSER a intrat în 2009 și are patru filiale, în București, Brașov, Arad și Ploiești.

Citește
03.10.2024
DACHSER grăbește transportul între UK și EU

Cu aceste noi servicii personalizate Smart Border Connect, furnizorul de logistică DACHSER oferă exportatorilor britanici acces la piața EU. Soluțiile inteligente de logistică simplifică și grăbesc vămuire și astfel reduce costurile de export.

Citește
2
30.09.2024
Cobot - Colegul de muncă

La branșa DACHSER din Dissen, oamenii și mașinile lucrează cot la cot. Asistenții cobot asistă angajații și îi eliberează de sarcini repetitive și monotone. Această cooperare demonstrează valoarea.

Citește
2
23.09.2024
Viitorul camioanelor de bază de hidrogen

Camioanele pe bază de hidrogen sunt considerate o alternativă promițătoare pentru drumurile fără emisii. Dar înainte de a începe rularea lor în număr cât mai mare, este nevoie de răspuns pentru câteva întrebări tehnologice și economice.

Citește
2
12.09.2024
Șoferii profesioniști de camioane: aprecierea are drept de trecere

Fără îndoială, această muncă este cea mai importantă din țară: fără șoferi și logistică, roțile economiei s-ar opri, rezultând în rafturi goale în supermarketuri și magazine de tip depozit. Acest lucru trage un semnal de alarmă asupraIRU (Rețeaua Internațională de Transport) - industria duce lipsă de șoferi tineri. Mai multe de 62% din transportatorii europeni se plâng de probleme majore în recrutarea șoferilor pentru camioane.

Citește
05.09.2024
Dan Georgescu, Operations Manager DACHSER Romania: “Este foarte important să ajungi în echipa potrivită, alături de mentorul potrivit”

Experiența profesională a lui Dan Georgescu, Operations Manager DACHSER Romania, se suprapune cu prezența companiei la nivel local și depășește 15 ani. Dan s-a dezvoltat odată cu echipa și a avansat organic, astfel că în prezent este și Branch Manager al Agenției București. Îi plac provocările și situațiile neprevăzute care apar des în actualul context și se implică activ în dialogul cu clienții și cu partenerii astfel încât activitatea să se desfășoare în condiții optime. Deși se consideră împlinit profesional, este curios să exploreze continuu și îi îndeamnă pe tineri să fie tenace, persuasivi și să caute inspirația mentorilor.

Citește
28.08.2024
Noua revistă DACHSER este aici!

În momentul în care te confrunți cu noi provocări, ai datoria, ca și companie pregătită pentru viitor, de a adopta o mentalitate agilă și flexibilă. În acest fel, o companie poate demonstra cât este de adaptabilă, de fiecare dată. Poți să citești mai multe despre modalitățile de adaptare abordate de DACHSER în ultimul număr al revistei noastre.

Citește
22.08.2024
DACHSER crește capacitatea depozitelor din zona Leipzig

Furnizorul de servicii logistice își extinde spațiul logistic din Leipzig-Halle printr-un nou depozit. Noul spațiu cuprinde în jur de 25000 paleți care ar putea fi operați la începutul anului 2025.

Citește
5+
14.08.2024
Din Germania în Zambia: tinerii conectează lumile

Trash4Cash este numele companiei care procesează resturi menajere, fondată de tineri din Zambia în anul 2019 în colaborare cu DACHSER și asociația de caritate Terre des Hommes. Ideea de afacere, care combină sustenabilitatea și aspectele sociale, s-a născut în timpul unui schimb între tinerii din Zambia și cei din Germania, aflați în training la DACHSER. Cinci ani mai tarziu, grupul din Livingstone din Zambia a vizitat acum Kempten în Allgäu.

Citește
3
08.08.2024
DACHSER sărbătorește aniversarea de 20 de ani în Austria

De 20 de ani de când ne aflăm pe piață, ne-am extins rețeaua internațională și am setat noi țeluri pentru o creștere de succes și sustenabilă. Ca și organizație austriacă acum avem o rețea puternică cu nouă locații, 700 de angajați și generăm anual 202 milioane de euro. Localizați în Austria, într-un hub logistic important din Europa, DACHSER Austria joacă un rol crucial în rețeaua globală logistică de servicii.

Citește
Afișați mai multe

DACHSER Corporate

18.11.2024
DACHSER receives award for training concept for logistics operatives

The DACHSER Blue Box, a learning environment specially designed for employees in the transshipment warehouse, was awarded first place in the Talent & Learning category of “Deutscher Personalwirtschaftspreis 2024”.

Citește
15.11.2024
It works! Three days and over 2,000 kilometers with the e-truck

The Dachser branch in Bad Salzuflen uses the battery-powered Renault Trucks E-Tech D for daily distribution transport around the branch. With a range of around 300 kilometers, the agile and quiet e-truck is well suited for this purpose. But is the vehicle also up to a trip across Europe, across several national borders?

This question arose when Matthias Syrbe, who works in scheduling, asked for support for a transport for charitable purposes. Furniture was to be transported to Hungary by truck - over 2,000 kilometers there and back. Operations Manager Hans-Jürgen Westerhoff wanted to help. But only the electric truck was available. No reason for Matthias Syrbe and his co-driver to look elsewhere - and the perfect occasion for a little adventure. In this interview, he talks about their journey.

Citește
14.11.2024
DACHSER establishes a Corporate IT hub in Porto

DACHSER has just launched its Corporate IT Hub Portugal in the city of Porto. The initially small team will gradually grow and move to larger premises at the beginning of the second quarter of 2025. Around 100 IT positions are to be filled in Porto by the end of 2026. 

Citește
3
08.11.2024
After the US election: What about global trade policy?

The United States has voted. What’s already clear today, shortly after the election, is that the next US presidency will take place in a geopolitically confusing situation in which one thing rules above all: uncertainty, which will continue to lead to isolationism. Does this mean the end of globalization? Has the idea of free trade and cooperation on the markets outlived its usefulness? And what role does Europe play? Thoughts from Burkhard Eling, CEO of DACHSER, on what will be important in managing global trade flows in the future.

Citește
Mergi la

Cel mai citit

21.10.2019
Incoterms 2020

O nouă versiune a condițiilor de livrare, denumite Incoterms va intra în vigoare la 1 ianuarie 2020 și va include o serie de modificări. Condițiile de livrare emise de Camera de Comerț Internațională reglementează obligațiile esențiale ale cumpărătorului și ale vânzătorului în comerțul internațional, cum ar fi transferul mărfurilor către cumpărător, costurile de transport, răspunderea pentru pierderea și deteriorarea bunurilor și costurile de asigurare.

Odată cu adaptarea Incoterms 2020 la practicile comerciale actuale la nivel mondial, noua versiune este actualizată și orientată spre practică. Scopul revizuirii a fost de a face clauzele Incoterms mai ușor de utilizat. De exemplu, prezentarea acestora a fost revizuită pentru a facilita selectarea clauzei corespunzătoare pentru utilizatori. În plus, ordinea clauzelor a fost modificată și instrucțiunile către utilizator au fost revizuite și adăugate la fiecare clauză.

În ceea ce privește conținutul, Intercoms 2020 vin cu modificări semnificative:

  • Niveluri diferite de acoperire în CIF și CIP

Ca și în trecut, vânzătorul este în continuare obligat să încheie o asigurare de transport pe propria cheltuieli în clauzele CIF (Cost Insurance Freight) și CIP (Carriage Insurance Paid).

           Cele două clauze prevăd acum acoperiri minime diferite.

Rata minimă care trebuie respectată atunci când este convenită clauza CIF rămâne neschimbată. Asigurarea de transport care urmează să fie încheiată de vânzător trebuie să corespundă cel puțin acoperirii în conformitate cu clauzele (C) din Clauzele Institutului Cargo  sau cu clauze similare (asigurarea riscurilor numite).

În cazul în care clauza CIP este convenită, vânzătorul trebuie să asigure acum o acoperire de asigurare în conformitate cu clauzele (A) din Clauzele Institutului Cargo (acoperire cu riscuri).

Atât clauza CIF, cât și clauza CIP permit părților contractului să convină asupra gradului de acoperire a asigurării care derivă de acestea.

  • Includerea cerințelor legate de securitate

Cerințele legate de securitate pentru transportul de mărfuri au fost acum incluse în Regulile A 4 și A 7 din fiecare clauză Incoterms 2020. Ca și în cazul altor clauze Incoterms, trebuie menționat faptul că acestea se aplică direct părților contractului de vânzare și nu fac obiectul contractului de transport.

  • Incoterms 2020 conțin reglementări privitoare la mijloacele proprii de transport în FCA, Delivery at Place (DAP), Delivery at Place Unloaded (DPU) și Delivered Duty Paid (DDP).
  • Pentru mărfurile vândute în conformitate cu clauza FCA (Free Carrier) și destinate transportului pe mare (cum ar fi mărfurile în containere), FCA prevede o nouă opțiune în viitor. Cumpărătorul și vânzătorul pot fi de acord cu privire la faptul că cel care cumpără va instrui transportatorul de marfă să emită vânzătorului un conosament după ce mărfurile au fost încărcate. În același timp, vânzătorul este obligat să predea cumpărătorului conosamentul. Acest lucru se face de obicei prin băncile participante.
  • Redenumirea DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded). Conform clauzei DAT din Incoterms 2010, vânzătorul a livrat mărfurile de îndată ce au fost descărcate din mijlocul de transport la un „terminal”. Cu toate acestea, potrivit notelor inculse în Incoterms 2010, termenul „terminal” nu trebuia înțeles din punct de vedere tehnic, dar însemna orice locație de descărcare. Acest fapt a fost luat în considerare în normele Incoterms 2020 prin redenumirea clauzei DAT în DPU (Delivered at Place Unloaded) din motive de claritate. Asta înseamnă că, în viitor, orice loc (agreat) poate fi locul de destinație.

Condițiile de livrare se aplică între părțile unui contract de vânzare (național sau internațional) și fac referire - dar nu sunt limitate - la drepturi și obligații speciale în cadrul acestei relații contractuale. Pe baza unei definiții uniforme garantate în acest mod, trebuie evitate problemele ulterioare de interpretare sau discrepanțe între părțile contractului de vânzare. Trebuie menționat faptul că acestea, datorită caracterului lor ca dispoziții GT&C, nu constituie dispoziții legale și, astfel, devin obligatorii din punct de vedere legal numai dacă au fost convenite în mod eficient între părțile contractului de vânzare cu ajutorul unei referințe corespunzătoare (pt. Incoterms 2020, acest lucru este posibil și înainte de 1/1/2020). Indiferent de acest lucru, în cazuri individuale, dispozițiile legale contradictorii au încă prioritate asupra unei clauze Incoterm.

Condițiile de livrare au fost revizuite de 500 de experți din mai mult de 40 de țări.

Clauzele sunt recunoscute la nivel mondial și sunt utilizate în mai mult de 30 de limbi diferite.

Citește
27.08.2019
DACHSER Cehia începe să folosească camioane mai lungi

În Republica Cehă, DACHSER a început recent să ruleze două camioane mai lungi pe traseul zilnic între filialele sale din Ostrava și Brno. Aceasta va crește capacitatea de încărcare și, în același timp, va elibera un vehicul convențional.

Citește
12.07.2019
România și Suedia – relații bilaterale de succes

Primele relaţii româno-suedeze datează din secolul al XVI-lea, domnitorii Moldovei având frecvente contacte cu regii suedezi. Ca urmare a înfrângerii de la Poltava, din 709, Regele Carl al-XII-lea al Suediei a petrecut aproape cinci ani la Bender / Tighina (în prezent Republica Moldova), timp în care a avut numeroase contacte cu domnitorii de atunci ai Moldovei şi Ţării Româneşti (Dimitrie Cantemir şi Nicolae Mavrocordat, respectiv Constantin Brâncoveanu şi Ştefan Cantacuzino).

Citește
29.01.2019
DACHSER este pe locul III între furnizorii de ligistică  din germania

Începutul anului 2019 ne aduce vești bune și câteva premii care demonstrează încă o dată că DACHSER își merită locul printre liderii mondiali din domeniul logisticii.

Citește
23.04.2019
România și Cehia: Relații comerciale cu centrul Europei

Istoria relațiilor bilaterale dintre Cehia și România începe încă din secolul al XIV-lea, atunci când în timpul dinastiei Přemysl s-au stabilit relații comerciale, iar din Bohemia se aduceau postavuri, pânză și pălării.

Citește
14.08.2019
DACHSER construiește în Neumünster

Furnizorul de servicii logistice, DACHSER începe construcția unei noi filiale pentru bunuri industriale și produse alimentare în Neumünster, în extremitatea nordului Germaniei. Această investiție valorează aproximativ 17,4 milioane EUR. Se preconizează finalizarea construcției până în al treilea trimestru al anului 2020. În noul centru logistic vor lucra aproximativ 30 de angajați.

Citește
25.02.2019
Brexit: Timpul aproape s-a scurs

În timp ce politicienii încearcă să găsească o cale de ieșire din criza cauzată de Brexit, data de ieșire este din ce în ce mai aproape. Acum, companiile trebuie să planifice și să se pregătească în mod sistematic pentru toate eventualele situații. O problemă majoră: vama.

Citește
23.10.2019
România și Polonia – destin similar

Poziționarea geografică, precum și implicațiile spațiului baltic și pontic, unde s-au ciocnit de-a lungul timpului cele mai mari imperii, au construit premisele unui destin aproximativ comun pentru România și Polonia, din diverse puncte de vedere.

Citește
13.12.2019
Alegerile din Marea Britanie 2019 - Update

Alegerile generale din Marea Britanie din 12 decembrie 2019 au avut un rezultat clar în favoarea Torries. Drept urmare, se poate presupune că Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană la 31 ianuarie 2020 pe baza acordului de retragere negociat la 17 octombrie 2019.

Acest acord de retragere include o perioadă de tranziție de până la 31 decembrie 2020. În această perioadă, va fi convenit un acord comercial cuprinzător între Marea Britanie și Uniunea Europeană. Până la expirarea acestei perioade, nu se simt efecte materiale ale retragerii. Astfel, conform stării actuale, în perioada de tranziție pot fi așteptate numai restricții marginale privind livrările către și dinspre Marea Britanie.

Pentru orice nelămuriri, vă rugăm să luați legătura cu persoana dumneavoastră de contact de la DACHSER.

Citește
25.02.2020
COVID-19: actualizări ale operațiunilor DACHSER din China

Dorim să ne informăm clienții că toate sucursalele DACHSER din China sunt deschise din nou, cu excepția sucursalei din Wuhan.

Majoritatea sucursalelor funcționează cu personalul de bază, în timp ce restul personalului nostru lucrează de acasă din motive de igienă și din cauza măsurilor preventive.

Deși agențiile noastre sunt deschise, operațiunile nu se desfășoară la capacitate maximă. Controale de trafic sunt realizate în toată țara; alți furnizori din lanțul de transport operează, de asemenea, cu personal limitat și capacitate redusă. În prezent, deficitul de camioane este principala provocare.

Vă rugăm să ne scuzați pentru întârzierea în unele procese, deoarece majoritatea unităților din lanțul de furnizare din China nu funcționează la capacitate maximă.

Logistica transporturilor în China

În timp ce facem tot posibilul să vă menținem lanțul de aprovizionare cât mai constant posibil, vă rugăm să luați în considerare faptul că alte unități din lanțul de aprovizionare nu funcționează încă la capacitatea maximă. Transportatorii și terminalele își reiau treptat operațiunile cu personalul de baza. Se așteaptă întârzieri și alte probleme operaționale.

Rutier:

  • Lipsa de camioane este în prezent problema majoră din China. Serviciul se reia cu mai puțin de 50% din forța de muncă obișnuită;
  • Transportul dintre orașe este deosebit de dificil datorită reglementărilor din ce în ce mai stricte, ceea ce face ca întârzierile rutiere să fie și mai mari.

Feroviar:

  • Transportatorii feroviari au redus plecările din și către China în februarie;
  • Platformele feroviare Yiwu și Zhengzhou sunt acum închise, dar se așteaptă redeschiderea din martie 2020, programul detaliat urmând a fi actualizat;
  • Starea celorlalte căi ferate rămân aceleași, vă rugăm să consultați ultima noastră actualizare;

Aerian:

  • Companiile aeriene au reluat transportul către și din China;
  • Capacitatea este încă o problemă, deoarece multe companii aeriene au suspendat zborurile de pasageri;
  • Serviciile charter sunt disponibile pentru clienții noștri cu livrări urgente;

Maritim:

  • Lipsa de camioane este problema majoră;
  • Aprovizionarea cu echipamente reprezintă o provocare crescândă;
  • Transportatorii au redus navigațiile către și din China;
  • Vest: odata ce fabricile vor reintra pe deplin în funcțiune, sunt așteptate efecte precum lipsa de camioane și de spatiu;
  • Est: deficit intens de spațiu;
  • Terminalele funcționează, cu excepția Wuhan.

La DACHSER, avem măsuri de urgență în vigoare și vă vom oferi cele mai bune soluții alternative pentru a vă menține lanțul de aprovizionare neatins în cazul în care transporturile sunt afectate.

Vă vom ține la curent prin intermediul site-ul nostru web. Dacă aveți întrebări / nelămuriri, vă rugăm să contactați persoana dumneavoastră de contact DACHSER.

Citește