înapoi

Brexit: Timpul aproape s-a scurs

În timp ce politicienii încearcă să găsească o cale de ieșire din criza cauzată de Brexit, data de ieșire este din ce în ce mai aproape. Acum, companiile trebuie să planifice și să se pregătească în mod sistematic pentru toate eventualele situații. O problemă majoră: vama.

Brexit: Timpul aproape s-a scurs
Brexit: Timpul aproape s-a scurs

29 martie 2019, ora 23:00, Dover, Anglia. Ar putea fi o seară de vineri ca oricare alta. Sau ar putea marca un punct de plecare important din istoria țării. Ca o mașinărie bine unsă, cel mai important port din Marea Britanie primește în prezent până la 10.000 de camioane pe zi de la Calais și Dunkirk și le trimite spre destinații din toată țara. În cazul unui Brexit neratificat această mașinărie ar putea să se oprească. Peste noapte.

Efectul acestui lucru este faptul că ar trebui să existe controale la frontieră pentru toate camioanele care sosesc în porturile din Dover și Calais - precum și Eurotunelul, prin care trec 1,6 milioane de camioane în fiecare an. Conexiunile alternative sunt practic inexistente. Prin urmare, congestiile și timpul considerabil de așteptare, par inevitabile.

Le recomandăm clienților noștri să se pregătească pentru un potențial 'hard' Brexit.

Wolfgang Reinel, Managing Director European Logistics North Central Europe la DACHSER

Este timpul să acționăm

Economia privește cu respirația tăiată pentru a vedea ce se va întâmpla cu acordul de ieșire intens negociat dintre Marea Britanie și UE. Care dintre cerințele emise de Camera Comună a UK pot fi totuși îndeplinite în cel mai scurt timp? Și va fi suficient sprijin din partea ambelor părți pentru a modifica acordul?

Situația pare mai complicată decât oricând, iar expresia "wait & see" nu mai este o opțiune viabilă. "Le recomandăm clienților noștri să se pregătească pentru un potențial <<hard>> Brexit", spune Wolfgang Reinel, Managing Director European Logistics North Central Europe la DACHSER. Dacă Marea Britanie va părăsi UE pe 29 martie fără o înțelegere, controale îndelungate la frontieră nu vor mai putea fi evitate. Companiile care trimit și primesc transporturi din Marea Britanie ar trebui, prin urmare, să analizeze cu atenție lanțurile lor logistice și să se asigure că au o imagine de ansamblu asupra dezvoltării volumului. Acestea ar trebui să consolideze expedițiile acolo unde este posibil și să verifice acumularea stocurilor de siguranță pentru a depăși eventualele întârzieri.

Pregătiți-vă pentru vămuire

În cazul unui Brexit neratificat, întârzierile la frontieră ar fi o provocare majoră; o altă provocare ar fi povara birocratică a traficului de mărfuri cu Marea Britanie. Un astfel de Brexit ar însemna, în mod implicit, proceduri vamale conform reglementărilor OMC. În special, expeditorii care nu au încă experiență în importurile / exporturile cu țări din afara UE ar trebui să se pregătească din timp pentru a se asigura că mărfurile sunt gata să treacă granița după sfârșitul lunii martie. Fără documentele necesare, întârzierile doar vor crește.

Planurile actuale din porturile din Dover și Calais se bazează pe o declarație vamală încheiată în avans pentru a permite trecerea frontierei cât mai simplu posibil. În cazul exportului de mărfuri din UE în Marea Britanie, în Calais, în viitor, procedurile de export sau procedurile de tranzit care au fost deja generate în prealabil ar putea fi legate de numărul plăcuței de înmatriculare ale autovehiculului transportator și, dacă este posibil, vor fi atribuite unui număr MRN. De îndată ce vehiculul se află la terminal și se îmbarcă pe feribot sau intră în Eurotunnel, acesta va fi aprobat pentru ieșire odată ce ajunge pe cealaltă parte a canalului, printr-un proces automatizat. Controalele la terminalul vamal nu ar mai fi necesare, cu excepția controalelor spot. Un sistem similar ar fi posibil și pentru importuri. De asemenea, Regatul Unit intenționează să limiteze inspecțiile la porturile de intrare și Eurotunel la inspecții vizuale. În acest scop, ar trebui să se utilizeze declarații vamale pre-emise pentru a evita timpii de așteptare lungi la biroul vamal de intrare.

"DACHSER poate oferi clienților săi sprijin în multe feluri atunci când vine vorba de vamă. Acestea fiind spune, o cooperare strânsă este vitală", spune Vinzenz Hingerl, Director Departament Vamal la DACHSER. Condiția de bază pentru înregistrarea vamală, atât în Marea Britanie, cât și în UE, sunt numărul EORI (număr de înregistrare și identificare a operatorilor economici) precum și clasificări corecte ale produselor transportate. Acestea sunt însoțite de documente comerciale vamale sau de facturi comerciale. "Acestea pot fi toate pregătite în avans", continuă Hingerl. "Este, de asemenea important să ne punem de acord cu partenerii comerciali cu privire la termenii de livrare (Incoterms) care se vor aplica în viitor. Acest lucru va ajuta la evitarea întârzierilor de procesare din timp. Incoterms definește cine ordonă vămuirea, precum și cine își asumă costurile de expediere și taxele de import ". În plus, au fost deja publicate detalii cu privire la ”UK Trade Tariff” (https://www.gov.uk/government/publications/uk-goods-and-services-schedules-at-the-wto ), care ar intra în vigoare în cazul unui Brexit neratificat. Acest lucru permite calcularea viitoarelor taxe vamale în perioada premergătoare termenului limită. Contactele din cadrul sucursalelor DACHSER oferă asistență în domeniul vamal. În prezent, transporturile către și din Irlanda sunt în general transportate prin Marea Britanie, deci și pentru acest lucru vă recomandăm să luați legătura cu persoana dumneavoastră de contact de la DACHSER.

O rețea pentru toate eventualitățile

În ultimele luni, DACHSER se pregătește intens pentru ieșirea Marii Britanii din UE. Atunci când vine vorba de vămuire, clienții pot beneficia de expertiza și resursele din rețeaua furnizorului logistic. În același timp, DACHSER investește în personal, instruire și ajustări ale infrastructurii IT. Măsurile suplimentare destinate să atenueze potențialele efecte negative ale unui Brexit neratificat, fac referire la planificarea transporturilor, la punctele suplimentare de transbordare și la zonele de depozitare.

"Incertitudinile sunt parte integrantă a domeniului logistic", spune Reinel. "Brexit este o provocare și DACHSER este pregătit pentru acesta. Marea Britanie este și va rămâne o parte importantă a rețelei europene DACHSER. Vedem o creștere constantă acolo. Și în ciuda întreruperilor pe care le-ar putea provoca Brexit, ne așteptăm ca această tendință pozitivă să continue la filiala din Marea Britanie.”

DACHSER worldwide
Contactați-ne