Când toate elementele care se potrivesc împreună, se unesc
Lumea se schimbă. Drept rezultat, același lucru se întâmplă și cu piața. Schimbările geopolitice și interesele combinate cu lanțul de aprovizionare subliniază nevoia de implementarea a unor noi concepte - care sunt construite să funcționeze fără cusur din ușă în ușă în timp ce îndeaproate se integrează sisteme IT și transportatoare. Furnizorul de servicii de logistică DACHSER se ridică la nivelul acestei provocări, concentrându-se pe dinamica pe timp mediu și lung în dinamica din Asia și America.
Un raport demarat de Michael Kriegel, Department Head DACHSER Chem Logistics
Lanțul de aprovizionare global, de astăzi, este sub un nivel de stres nemaivăzut de o lungă perioadă de timp, datorită crizelor, războaielor și a factorilor geopolitici. Cum și în ce măsură trebuie să se recalibreze comerțul la această nouă realitate este o chestiune de dezbatere între economiști. Unii vorbesc despre decuplare, alții despre deglobalizare, iar alții se așteaptă la o diversificare crescută și la noi forme de cooperare între sisteme și piețe.
Faptul este că piețele din întreaga lume se mișcă în prezent la viteze foarte diferite. În timp ce în 2008, SUA și Europa erau pe picior de egalitate în ceea ce privește producția economică, cifra din SUA este acum cu 80% mai mare. În viitor, creșterea globală va continua să se concentreze în principal în afara Europei. Potrivit estimărilor Fondului Monetar Internațional, contribuția țărilor din Asia-Pacific (APAC) la produsul intern brut global va crește la peste 40% până în 2040—și va depăși jumătate până în 2050. APAC reprezintă deja aproximativ două treimi din piața globală a produselor chimice. Cea mai mare și mai dinamică piață de produse chimice, de departe—care găzduiește peste jumătate din producția mondială de produse chimice—este și va rămâne China. Deși economia țării trece în prezent printr-o perioadă dificilă, pe termen lung, cererea de produse chimice va crește mult mai accentuat acolo decât în Europa sau America. Companiile trebuie să se pregătească pentru această schimbare.
Creștere a exporturilor industriei chimice germane
Există câteva raze de speranță la orizont. De la începutul anului, exporturile chimice ale Germaniei, în special, au accelerat. Producția a crescut cu 3% față de un an anterior extrem de slab. Afacerile au crescut în special cu clienți din afara Europei, datorită creșterii cererii în acele țări și a depozitelor goale din industriile clienților, ceea ce a dus la un număr mai mare de comenzi noi. Potrivit unei declarații a Asociației Industriei Chimice Germane (Verband der Chemischen Industrie e.V., sau VCI), veniturile internaționale din primul trimestru al anului 2024 au crescut cu 3,6% față de trimestrul anterior. Cu toate acestea, cifrele de producție și venituri din industria chimică în general sunt cu aproximativ 11% mai mici decât înainte de criză. În acest moment, lucrurile se îndreaptă într-o direcție pozitivă; totuși, va mai trece ceva timp până când îmbunătățirile vor compensa pierderile din anul precedent.
Punctul slab rămâne Germania ca locație pentru industria chimică. Marile companii chimice de acolo raportează că, pe lângă lipsa comenzilor, principalele lor preocupări sunt prețurile la energie și birocrația. Un sondaj recent al VCI relevă că peste 70% dintre aceste companii se consideră grav afectate de cerințele de reglementare, cu o birocrație în creștere ca o provocare majoră.
Impulsul principal vine din piețele din afara Germaniei, iar industria chimică a țării se așteaptă la o creștere a exporturilor în lunile următoare. Având în vedere că multe piețe internaționale experimentează o recuperare economică, cererea pentru produse chimice „made in Germany” este probabil să crească.
Christian Kille, profesor de logistică în retail și managementul operațiunilor la Universitatea Tehnică de Științe Aplicate Würzburg-Schweinfurt, lucrează împreună cu Dr. Andreas Backhaus la un studiu în care analizează efectele schimbărilor globale asupra Germaniei ca locație logistică și asupra deciziilor logistice ale companiilor. Studiul celor doi experți va fi publicat în octombrie 2024 și este sponsorizat de DACHSER Chem Logistics.
Cea mai bună combinație
Deși atmosfera din Germania rămâne în continuare rezervată, piețele în creștere din alte părți ale lumii oferă motive de încredere. Principalii factori de creștere ai economiei globale în acest moment sunt regiunea Asia-Pacific (APAC) și America de Nord. Pentru DACHSER, ca furnizor de logistică, aceasta înseamnă intensificarea integrării transporturilor internaționale cu rețeaua sa performantă de transport terestru din Europa, cu scopul final de a crea o soluție globală de grupaj, complet integrată, de tip „door-to-door”, în anii următori. Accentul este pus pe combinarea unui număr mare de soluții individuale pentru a forma o soluție holistică și consecventă, de la Europa către lume și de la lume către Europa. În viitor, două lumi vor fi unite — afacerea europeană de grupaj și afacerea de transport aerian și maritim. Obiectivul nostru este să construim o rețea globală de grupaj de acest fel. Un astfel de nivel de integrare a rețelelor este o provocare și nu poate fi realizat peste noapte. Dar am pregătit terenul pentru asta.
Impulsul principal vine din piețele din afara Germaniei, iar industria chimică a țării se așteaptă la o creștere a exporturilor în lunile următoare. Având în vedere că multe piețe internaționale experimentează o recuperare economică, cererea pentru produse chimice „made in Germany” este probabil să crească.
Coloana vertebrală a acestei integrări cuprinzătoare pe întregul segment de piață al logisticii și al transportului aerian și maritim este rețeaua de grupaj terestru a DACHSER. Cu un grad înalt de standardizare și integrare, aceasta servește drept bază pentru o creștere organică, orientată către valoare. Cele mai recente achiziții strategice ne aduc, de asemenea, mai aproape de acest obiectiv. Chiar și într-o perioadă în care veniturile companiei și ale competitorilor săi au suferit o scădere semnificativă, DACHSER a făcut investiții durabile pe termen lung în rețeaua sa. De exemplu, a achiziționat 80% din afacerea de grupaj și logistică contractuală a partenerului său de lungă durată, FERCAM, în Italia. După Graveleau în Franța și Azkar în Spania, aceasta este a treia cea mai mare achiziție din istoria DACHSER. Societatea mixtă DACHSER & Fercam Italia a început operațiunile la 1 aprilie 2024. Alte trei tranzacții în 2023 au extins rețeaua de transport aerian și maritim peste hotare: achiziția ACA International, cu sediul în Melbourne, a adus Australia și Noua Zeelandă în afacerea de transport aerian și maritim a DACHSER. A urmat un joint venture cu Nishi-Nippon în Japonia. În cele din urmă, în Africa de Sud, DACHSER a preluat restul de 30% din acțiunile societății sale mixte de acolo, creată în 2011.
Întărirea rețelei digitale
Această creștere a afacerii cere ca rețeaua cyber-socio-fizică - formată din oameni, materiale, informație și tehnologie - crește de asemenea. Pentru a oferi o platformă digitală integrată pentru toate cererile logistice, DACHSER listează participarea clienților pentru a crea platforma DACHSER - o soluție care integrează toate serviciile transportatorilor și prezintă un fel util, oferindu-le clienților și cumpărătorilor un overview peste livrările și comenzile, indiferent de livrator.
Această platformă digitală combină serviciul de Road Logistics and Air & Sea Logistics la toate nivelurile. Rezervările și documentele de livrare sunt ținute în acest loc și urmărirea comezilor de la un capăt la altul arată livrările în timp real în cazul tuturor rutelor de transport. Ofertele de preț din partea tuturor clienților din partea multiplelor rute de transport pot fi dezvăluite și alternative pot fi selectate. În prezent, sute de companii folosesc platforma DACHSER pentru a controla transportul la nivel aerian sau pe mare pentru clienți și din vara anului 2024, DACHSER va începe gradual să adauge transport terestru pe această platformă. În logistică, cursul s-a integrat - atât în lumea fizică cât și digitală.