Conectați în era electrificării

Schimbul către electromobilitate schimbă lanțul de logistică la nivel global. Swoboda, un furnizor independent de automobile cu sediul in Germania, regiunea Allgau, vede acest lucru ca o opportunitate. Pentru a o duce la bun final, DACHSER ajută compania să își reogranizeze lanțul de aprovizionare la nivel global.

Cu ajutorul DACHSER, furnizorul de automobile Swoboda se poate reograniza din punct de vedere al lanțului de aprovizionare la nivel global pentru a se adapta la viitor și la electromobilitate.
Cu ajutorul DACHSER, furnizorul de automobile Swoboda se poate reograniza din punct de vedere al lanțului de aprovizionare la nivel global pentru a se adapta la viitor și la electromobilitate.

Lumea electromobilității este construită pe baza impulsurilor. Conform cercetărilor de marate de Statista, creșterile venitului anual în cazul pieței de vehicule electrice va ajunge la aproximativ 10% până în anul 2028. În același an, vânzările globale vor depăși 17 milioane de unități.

 

Chiar dacă unele persoane preferă ca tranziția mobilității să acopere mai mult și mai repede, experții confirmă faptul că destinația este clară. Megatrendurile precum electromobilitatea, condusul automat, conectivitatea și noile concepte de mobilitate vor conduce în continuare spre o tranziție de la motorul cu combustie la motorul electric. Acest lucru va atrage schimbarea - nu doar pentru producătorii de automobile și pentru furnizori, cât și pentru furnizorii logistici.


Printre cei care împărtășesc aceste viziuni se află și Dietmar Sirch, Head of Logistics Processes la Swoboda, un furnizor de automobile cu sediuș în Wiggensbach, lângă Kempten, Germania. “Acum mai mult ca niciodată, logistica trebuie să fie flexibilă, stabilă și rapidă” confirmă acesta.

Digitalizarea și transparența sunt mai importante ca niciodată

Precum DACHSER, Swoboda este o companie de familie și un jucător global cu rădăcinile în regiunea Allgau. Compania are 12 locații în șase țări de pe trei continente, în unele situații chiar și cu 4000 de angajați care dezvoltă și construiesc senzori, ECUs și componente pentru industria automobilelor. 

 

Swoboda este o companie activă în segmentele de piață care sunt deedicate transformării tehnologice. “Ne-am implicat în tranziție către mobilitate eco de ani bun deja.” spune Stefan Walgenbach, Head of Logistics la Swoboda Wiggensbach. Produsul din portofoliu și înțelegerile actuale cu producătorii sunt cu siguranță îndreptate către componente de mobilitate sustenabilă. De mai mulți ani, Swoboda a dezvoltat și produs senzori și componente motopropulsoare pentru mașini electrice, biciclete electrice, biciclete cargo și scutere electrice. Obiectivul este de a face tehnologia mai sigură, mai convenabilă și mai eficientă din punct de vedere energetic.

 

Doar la sediul din Wiggensbach, Swoboda a reușit să producă în jur de 5 milioane de componente complexe și elemente de asamblat în fiecare lună. Aceste elemente variază între instrumente de control și componente grele. În fiecare zi, un milion de componente părăsesc sediile globale Swoboda. Această cantitate nu este singura provocare cu care se confruntă acest furnizor logistic.

“Avem nevoie de un partener cu o prezență globală și care poate conecta fără probleme rețelele de transport pe calea aerului și a apei, precum și rețelele terestre, dar și să le optimizeze constant” spune Dietmas Sirch, Head of Logistics la Swoboda Wiggensbach.

“Transformarea aceasta le determină pe companiile din zonele logistice să se adapteze” spune Walgenbach. El face referire la sectorul automobilelor care a fost întotdeauna dinamic și o piață care va continua să se schimbe pentru a se adapta la mobilitatea sustenabilă. “Jucători noi apar pe piață și se poziționează diferit de producătorii cu renume” spune Walgenbach. În viitor, va fi necesar să asigurăm părți și componente unei clientele mai vaste și mai variate.

 

Sirch crede că schimbul de date va accelera:” Clienții noștri deja se așteaptă să primească informații extinse prin canale digitale (EDI) chiar înainte ca bunurile să părăsească sediul, și din punct de vedere al opimizării, nu există un final.” Mai mult, tot mai mulți clienți vor cere acces la urmărirea livrărilor vehiculelor. “Aceștia întotdeauna își doresc să știe exact unde se află camionul pentru a planifica producția cât de precis posibil.” spune Sirch. Toate containerele demontabile DACHSER și toate trailerele au fost echipate cu dispozitivele LoT necesare, acest lucru crează un nivel înalt de transparență în lanțul de aprovizionare.

 

“Și transparența este mai importantă ca niciodată” spune Walgenbach. Schimbările de ultim moment pentru comenzi se întâmplă frecvent. Furnizorii de pe producție încă simt efectele recentelor întreruperi pentru lanțul de producție și blocajelele pentru elementele electronice precum semiconductorii din Orientul Îndepărtat. Producția necesită schimbări dese și rapide. “Volumele pentru cereri și termenii de livrare pentru unii clienți se pot schimba peste noapte - 10 paleți deodată devin 50” spune Sirch. Swoboda este pregătită să răspundă și la fel este DACHSER. “Este o provocare majoră pentru lanțul de aprovizionare și pentru optimizarea inventarului.” spune Walgenbach. După cum promit Swoboda clienții săi se bucură de securtate avansată, iar compania trebuie să aibă logistică de încredere care este egala cu obiectivul setat.

Pentru a se pregăti de viitoarele schimbări, Swoboda dorește ca DACHSER să ajute cu optimizarea sistematică a lanțului de aprovizionare.
Pentru a se pregăti de viitoarele schimbări, Swoboda dorește ca DACHSER să ajute cu optimizarea sistematică a lanțului de aprovizionare.

DACHSER drept partener logistic global

DACHSER își asumă responsabilitatea de a demonstra sustenabilitate pentru cererile create și demonstrate ca fiind necesare prin intermediul acestei colborări între companii, care a început încă din 2015. “Păstrarea tranzitului de bunuri cât mai eficient în lanțul de aprovizionare este condiționată de o colaborare fără cusur între furnizorii logistici și clienții de automobile. Este mai mult decât mutarea unor produse. Este vorba mai mult despre crearea unui sistem de încredere și de succes pentru mobilitate.” spune Christian Fackler, Sales Manager la centru de logistică DACHSER Allgau. Inițial Swoboda a contractat DACHSER cu scopul de a manipula doar transportul și expedierea de mărfuri, dar compania de logistică oferă acum o gamă extinsă de servicii inclusiv depozitare și vamă. Mai mult, DACHSER și-a extins rețeaua de logistică Europeană de Aer & Apă pentru a crea o bază de încredere pentru importuri și exporturi către și din sediile Swoboda din China și Mexic. “Există mai multe proiecte în rezervor pentru opimizarea rutelor, aprovizionarea cu produse intermediare pentru producție și digitalizarea proceselor” spune Fackler.

 

Toate aceste lucruri sunt posibile mulțumită optimizării continue a lanțului de aprovizionare care s-a dezvoltat prin colaborare. În 2016, de exemplu, echipa de logistică Swoboda a observat că benzile ștampilate care provin din sediul din Republica Cehă au fost transportate către Pforzheim, lângă granița Franco-Germană pentru o procesară amănunțită. Mai apoi erau aduse din nou în Republica Cehă, unde au fost depozitate până la momentul utilizării la baza Wiggensbach din Allgau. Tot acest drum a reprezentat o procedură costisitoare. Livrările către Allgau acum se află în rețeaua DACHSER. “Mai mult, pe lângă creșterea flexibilității, aceste scurte distanțe sunt benefice și pentru mediu înconjurător” spune Walgenbach. Astăzi, DACHSER deja manipulează 80% din transportul european Swoboda. 

 

Pentru a se pregăti de viitoarele schimbări, Swoboda dorește ca DACHSER să ajute cu optimizarea sistematică a lanțului de aprovizionare. “Într-o zi noi vom opera total diferit din punct de vedere al volumului și al frecvenței de livrare.” Spune Sirch. Mai mult, va fi mai important să reducem emisiile CO2 din transport. Acest raționament se află în spatele livărilor de grupaj. “Vom crea sincergii cu restul sediilor, de exemplu pentru a opimiza cursul de materiale din Schorndorf și Furth spre locațiile din sudul Germaniei și pentru locațiile noastre din Republica Cehă și România” spune Sirch. Dar de asemenea el este conștient de faptul că reducerea impactului asupra mediului în timp ce oferim transport rapid este o provocare majoră, care cere implementarea unei interacțiuni între sistemele folosite de Swoboda și producătorii logistici.


Acest lucru va reprezenta baza dintre Swoboda și DACHSER care va determina reoganizarea lanțului logistic global al automobilelor. Până acum, fiecare sediu a urmat propriul concept pentru depozitare și inventariere. Cu toate acestea, de când producătorii de semiconductoare din Asia își planifică activitățile de producție în avans, contractorii sunt în impas în momentul în care este necesar schimbul de comandă până la 6 luni de la livrare - un timp la care ne referim drept zonă înghețată. Dar cum unii clienți Swoboda schimbă planurile de producție în scurt timp, compania cere soluții logistice care se pot aplica în realitate. Aceste maniere rapide și eficiente din punct de vedere al costurilor fac referire la transportul componentelor electronice din Asia și alte zone cu scopul de a ajunge la timp la destinație. “Ne interesează consolidarea surselor componentelor electronice în Malaysia, Indonezia, Japonia și China” spune Sirch. Planurile companiei Swoboda sunt de a simplifica rețeaua globală de depozitare care va susține atât propria companie cât și activitățile de producție ale clienților.“Avem nevoie de un partener cu o prezență globală și care poate conecta fără probleme rețelele de transport pe calea aerului și a apei, precum și rețelele terestre, dar și să le optimizeze constant” spune Sirch și mai adaugă “Prin urmare, calitatea și livrarea de încredere sunt lucrurile pe care le prețuim cel mai mult”.

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant