Crescând deodată cu oportunitățile

Creșterea economică stagnează sau chiar scade în multe locații, dar în zona Pacificului Asiatic, este surpizător de puternică. Compania DACHSER își extinde rețeaua într-o manieră puternică pentru cumpărătorii din toată lumea.

/Tokyo, metropola economică de la poalele Muntelui Fuji.
/Tokyo, metropola economică de la poalele Muntelui Fuji.

Fie că credeți sau nu, încă există vești bune legate de economie. În primăvara acestui an veștile bune au venit din partea Fondului Monetar Internațional (FMI) și a Băncii Asiatice de Dezvoltare. Economiștii acestor organizații prezic o creștere exponențială cu 4.6% până la 4.8% pentru regiunea Pacific Asiatică, în anul 2023 - acest lucru înseamnă că economia globală va socoti o creștere de 70%. Acest lucru se datorează în principal Chinei care renunță la politica zero-Covid, lucru care a resuscitat economia țării și a readus India pe linia de plutire din punct de vedere al dezvoltării. Conform previziunilor de dezvoltare pentru Asia, creșterea în Republica Populară Chineză va atinge 5% în 2023, mai mult cu 3% față de 2022. Această situație arată chiar mai bine pentru India, cu o previziune de creștere economică de 6.3% în anul 2023.

FMI privește zona Pacific Asiatică precum zona cea mai dinamică din regiune, prezicând că în 2050 va reprezenta aproximativ jumătate din GDP-ul global. Unul dintre motivele acestei preziceri, după cum afirmă FMI, se datorează Parteneriatului Regional Economic. Acest parteneriat este cel mai extins acord de piață liberă și a fost semnat în data de 15 noiembrie, 2020, în timpul summitului cu numărul 37 de la ASEAN de către cei 10 membri ai țărilor participante, și anume Brunei Darussalam, Cambodia, Indonesia, Laos, Malaysia, Myanmar, Filipine, Singapore, Tailanda și Vietnam. Partenerii de dialog care au semnat pentru summitul ASEAN au fost China, Japonia, Coreea de Sud, Australia și Noua Zeelandă. India a fost, de asemenea, un partener de dialog, și a fost inclusă inițial în negocieri, dar s-a retras la finalul anului 2019 datorită fricilor determinate de tarifele setate în cadrul RCEP care mai târziu vor inunda piața cu bunuri chinezești.

Evoluția acestei piețe dinamice și atractive s-au reflectat în sistemele logistice pentru o lungă perioadă de timp. Unitatea de business DACHSER Air & Sea, a fost activă în regiune pentru mulți ani. În 2022, s-au angajat mai mult de 1500 de persoane în 45 de locații din 9 țări.

Proximitate pentru consumatori și piețe

Baza operațiunilor pentru activitățile companiei DACHSER APAC și pentru integrarea lor în rețeaua globală DACHSER se află în Hong Kong. “Suntem aproape de clienți și de piață” spune Edoardo Podesta, COO DACHSER Air & Sea și Director Managerial pentru DACHSER Air & Sea pentru APAC. El spune că această apropiere a fost foarte importantă în timpul pandemiei, când lanțurile de aprovizionare au fost întrerupte în mod sever, capacitatea de transport s-a redus semnificativ, și porturile esențiale pentru schimburi globale au fost temporar închise. Ca și rezultat, au crescut mai mult ca niciodată prețurile expediției de mărfuri. Livrările de mărfuri pe mare și prin aer, folosind containere, au devenit tot mai rare și mai scumpe.

La începutul anului 2023, China a încheiat politica zero-Covid și și-a îndreptat atenția către metode de recuperare. “Când economia globală s-a refăcut, noi am acordat o atenție sporită renegocierii contractelor cu liniile de livrare, companiile aeriene și companiile de tip charter, precum și către obținerea și revenirea la forma inițială a lanțului de operațiuni.” spune Podesta.

“Acum putem să ne reîndreptăm atenția către evoluție și să ne concentrăm pe încrederea în faptul că serviciile oferite sunt de cea mai bună calitate.”

 La baza acestor eforturi este expansiunea sistematică a rețelei de logistică DACHSER (Air & Sea) în regiunea Pacific Asiatică. În martie anul acesta, de exemplu, compania a deschis birourile de vânzare în Chiang Mai, Tailanda și în Da Nang, Vietnam pentru a îndeplini obiectivele de creștere, în particular de la clienții din zona electronică, modă și a sectorului sportiv.

 În luna mai, DACHSER a prezentat o asociere cu furnizorul de logistică din Japonia, Nishi-Nippon Railroad Co. Ltd. Primul birou DACHSER Japania K.K se va deschide în Tokyo în decursul lunii 2023. Locația japoneză va asigura transporturi pe calea aerului și a apei, cu o conexiune apropiată de rețeaua europeană DACHSER. Această asociere va veni în beneficiul clienților din zona auto și a electronicelor industriale. La DACHSER de asemenea, vedem și un potențial uriaș pentru zona farmaceutică și a produselor medicale.

”Acum putem să ne reîndreptăm atenția către evoluție și să ne concentrăm pe încrederea în faptul că serviciile oferite sunt de cea mai bună calitate.”

La DACHSER am atins un alt obiectiv important. Cu cea mai recentă achiziție a companiei ACA International, referitoare la transporturile pe calea aerului și a mării cu sediul central în Melbourne, Australia, compania DACHSER și-a reîntregit propria rețea de transport pe aceste căi în zona australiană. Australia și Noua Zeelandă sunt puncte atractive pe harta logistică datorită economiei puternice și a relației aproapiate cu Asia, Europa și America de Nord. Fondată în 1982, prin ACA International s-a lansat procesul de integrare și a început să activeze în zona de schimb de mărfuri sub numele de DACHSER Australia și DACHSER Noua Zeelandă începând cu luna iunie. Compania are 56 de angajați și un profit generat de aproximativ 75 milioane de euro în anul 2021.

“Prin achizița noastră, prin noile branșe și birouri din zona Pacific Asiatică reușim să mutăm compania DACHSER, Logistrică pe calea Aerului și a Apei, mai departe în traiectoria de evoluție și depășire a obstacolelor din rețeaua globală a locațiilor”, spune Podesta. “Acest lucru înseamnă că le oferim clienților noștri acces la o economie dinamică a pieței care atrage condiții locale atractive și un nivel semnificativ de investiții.”

/Dr. Tobias Burger îl va succeda pe Edoardo Podestà în funcția de COO Air & Sea Logistics începând cu 1 ianuarie 2024.
/Dr. Tobias Burger îl va succeda pe Edoardo Podestà în funcția de COO Air & Sea Logistics începând cu 1 ianuarie 2024.

Schimbare de leadership

Compania DACHSER și-a expus munca de teren pentru a asigura o viabilitate pe termen lung a operațiunilor din regiune. Dr. Tobias Burger va prelua rolul lui Edoardo Podesta drept COO DACHSER Air & Sea și va face parte din biroul executiv, începând cu 1 Ianuarie, 2024. După o carieră de 20 de ani la DACHSER și puțin peste patru la ASL, Podesta se va retrage din funcție la finalul anului 2023.

În privința funcției adiționale a lui Podesta, de Managing Director pentru unitatea de afacere DACHSER ASL APAC, va fi înlocuit de Roman Muller, începând cu aceeși dată.

Născut în Elveția, Muller și-a petrecut întrega carieră în Asia. În ultimii 15 ani, a ocupat numeroase poziții de lider la DACHSER precum Manager în regiunea Coreei și Head of Sales pentru întreaga regiune APAC. Recent a fost directorul adjunct la ASL APAC alături de Podesta. “Roman Muller cunoaște piața asiatică și cerințele acesteia. În toate rolurile anterioare - în special cele din vânzări - el a avut succes și a ajutat la îmbunătățirea imaginii și a prezenței companiei în Asia“ spune Burkhard Eling, CEO DACHSER. “Așadar el este plasat în funcție nu doar să continue dezvoltarea majoră a unității de afacere ASL APAC, ci și să o aducă la un nou nivel prin concentrarea asupra serviciilor integrate”.

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Madalina Sandu