Luăm atitudine în fața schimbărilor climatice împreună 

Sustenabilitatea și acțiunea către schimbările climatice sunt părți integrale în cultura DACHSER. Energia nouă, mobilitatea verde și în special dezvoltarea lanțului de aprovizionare fără emisii pentru orașele europene joacă un rol fundamantal în acest proiect. Toate aceste inițiative sunt o combinație a procesului de învățare și a momentelor aha.

Test practic - Schimbarea infrastructurii și a managementului de încărcare.
Test practic - Schimbarea infrastructurii și a managementului de încărcare.

Hendrik face modificări importante. El manevrează paletul Bigster, unde introduce furca de prindere sub palet și îl ridică fără prea mult zgomot. Bunurile sunt astfel rapid asigurate, livrarea este scanată și pornește la drum. Bigster este un pachet cargo pentru biciclete construit pentru Roc-Ket Cargo Bikes GmbH în Freiburg și face parte din sfera DACHSER galben și albastru.

Roc-Ket Cargo Bikes GmbH este un distribuitor specializat pe logistică de transport alături de alte mile centrale. Are sediul central în Neulindenstrasse lângă fosta stație de bunuri, unde se operează un microhub pentru parcele și grupajuri de manipulare destinate orașului Freiburg în numele clienților DACHSER. Hendrik pedalează, asistat de motoare, către oficiul bancar aflat la mai puțin de 2 km distanță de principala stație de tren. Banca așteaptă livrarea de materiale de marketing. Chiar dacă (sau pentru că) Freiburg este considerat capitala bicicliștilor din Germania, bicicletele cargo sunt întotdeauna admirate de trecători. Arată foarte cool spune un tânăr care părăsește banca, în timp ce Hendrik călătorește cu paletul său.

În acest fel, DACHSER livrează o metrică de aproximativ 2 tone de bunuri pe zi către clienți din centrul Freiburg. Bicicletele cargo, incluzându-l și pe Hendrik, sunt specific construite pentru transport mai greu. “Noi construim biciletele pentru livrări cu cauciucuri, frâne, jante și spițe la fel ca și mopedele. Motorul are o putere de 400 până la 600 de watts și poate merge și în marșarier. Acest lucru este cu siguranță un mare ajutor când încărcătura este de mai bine de 250 kg.” spune fondatorul Roc-Ket și directorul Thomas Ketterer. “Mașinile noastre oferă o asistență motorie doar în timpul pedalării și au o viteză maximă de 25km/h, chiar și în pantă.”

Mulțumită acestui factor, bicicletele sunt acceptate pe piste, ceea ce înseamnă că traficul nu este o problemă pentru livrările în centrul orașului. În timp ce Hendrik livrează paletul de 135 kg de materiale de marketing, alte livrări DACHSER ajung la microhub prin Centrul Eco galben și albastru și anume bateria electrică de 7.5 tone pentru truckul electric Mercedes, înlocuitorul FUSO. Acest camion oferă servicii de tip shuttle de la centrul de logistică DACHSER Freiburg către parcul industrial Breisgau, la 30 km distanță, pentru a asigura că 150 m2 de tranzit din terminal sunt asigurați noilor comenzi.

DACHSER a dezvlotat un mod de a transfera bateria electrică pentru camioane și alte vehicule în combinație cu asistența electrică a bicicletelor cargo și a scooterelor de la StreetScooters pentru ca livrările în centrul orașului să se facă într-o manieră verde, fără emisii. Acest concept este marca DACHSER Livrări cu Emisii Zero și este acum o operațiune de bază pentru logistica terestră în 13 orașe din Europa.

Suntem pregătiți pentru tranziția de mobiltate

“Acțiunea în vederea climatului a devenit o parte integrală a strategiei noastre și a sferei de management. În acest fel, noi rămânem fideli asupra modului în care ne percepem ca și companie și trăim responsabil.” spune Buckhard Eling CEO DACHSER. “DACHSER vede sustenabilitatea și acțiunile asupra climatului drept fapte elementare în responsabilitatea ca și companie pentru socitate și pentru mediul înconjurător. Datorită aceste convingeri profunde pe care o susținem, comunitatea globală are ca și scop protejarea climatului și dezvoltarea unei strategii în acest sens.” În acest scurt timp, concentrarea diviziei și programului DACHSER de Protejare a Climatului a fost asupra implementării variatelor măsuri de protejare în patru sectoare diferite de acțiune: eficiența energiei, eficiența procesului, cercetare și invoare și responsabilitate socială în afara modelului de afacere DACHSER. “În același timp, ne adaptăm modelul de business unei noi zone de cerere pe piață venită din partea clienților și din partea unui plan de reglementare.” explică Eling, “În acest fel, sustenabilitatea și acțiunea în favoarea climatului vor fi recunoscute drept părți integrale a corporației DACHSER de cultură.”

Provocările asociate acțiunii active împotriva schimbărilor climatice sunt deja prezente în operațiunilr logistice de zi cu zi. “Ne așteptăm ca transportul rutier urban de marfă să treacă la camioane cu emisii zero în anii următori. Facem deja pregătiri importante la locațiile noastre DACHSER Emission-Free Delivery pentru această transformare de amploare, care va îmbunătăți în special calitatea viații în zonele aglomerate din centrul orașelor.” explică Alexander Tonn, COO Road Logistics la DACHSER. “ Livrarea cu emisii zero în zonele definite din centrul orașelor este un pilon cheie în avansarea electromobilității la DACHSER. De asemenea, joacă un rol crucial în pregătirea optimă a companiei și a clienților noștri pentru interdicțiile asupra vehiculelor cu ardere internă planificate sau deja aflate în vigoare în marile zone metropolitane.“

Astăzi, DACHSER oferă livrare fără emisii pentru livrările grupate non-refrigerate în zonele definite din centrul orașelor în 13 regiuni metropolitane europene - cu excepția Freiburg, marile orașe germane precum Berlin, Dortmund, Hamburg, Munchen și Stuttgart, precum și Copenhaga, Madrid, Oslp, Paris, Porto, Praga și Strasbourg. Alte 11 orașe majore din Europa urmează să fie incluse până în 2025.

“În programul strategic de protecție climatică DACHSER, compania testează eficiența proceselor și a energiei în operațiunile și facilitățile sale la diverile neveluri. De asemenea, explorează cercetarea și inovațiile care promovează vehiculele cu emisii zero și energia regenerabilă. Se adaugă angajamentul social care depășește limitele companiei și activitatea de bază a sa.”

În vederea unității executive conduse de Stefan Hohm, CDO, programul strategic de protecție climatică este coordonat de Andre Kranke, în calitate de șef al Cercătării și Dezvoltării Corporative. “În cadrul strategiei sale de protecție climatică, DACHSER se pregătește să atingă obiectivul pe termen lung al emisiilor zero. Componenta principală aici este protectarea transformării către vehicule cu emisii zero și utilizarea energiei regenerabile” afirmă Kranke. “ În timp ce camioanele electrice performante sunt disponibile acum ca vehicule de producție în logistică urbană, încă există multe întrebări fără răspuns și provocări de depășit în transportul de distanțe lungi.” Din acest motiv, DACHSER a înființat locații speciale de electromobilitate la Freiburg, Hamburg și Malsch, lângă Karlaruhe, la începutul anului 2022, pentru a avansa în cercetarea și dezvoltarea în acest domeniu. “ Dezvlotăm conceptul de bază al electromobilității în aceste locații, astfel încât să putem implementa apoi în toate zonele europene.” spune Kranke, explicând planul. Accentul se pune pe camioanele și mașinile electrice cu baterie și infrastructura lor de încărcare, utilizarea și autoproducția de electricitate regenerabilă, precum și gestionarea interligentă a puterii și încărcăturii. DACHSER testează, de asemenea, camioanele cu hidrogen și infrastructura de alimentare necesară.

Michael Gaudiltz, Manager General al centrului logistic DACHSER din Freiburg, este foarte entuziasmat de proiect. El și echipa sa sunt printre pionierii electromobilității în rețeaua DACHSER. “Am început aici în 2017, împreună cu Roc-Ket, efectuând livrări în oraș inclusiv cu biciclete de marfă electrice, tip cargo. În 2019, DACHSER a adaugat un Centru Verde (eCenter), un prototip pentru camioane electrice de 7.5 tone, cu o autonomie de 100 km. De atunci, am continuat să ne extindem flota electrică.“ De exemplu, eCenter-ul din flota din Freiburg a primit recent îmbunătățiri sub formă de 3 camioane electrice de 16 tone de la Renault.

Unul dintre șoferi este Rafiullah Faqiri, un șofer profesionist DACHSER de doar 23 de ani, pe care toată lumea îl numește Rafi. A condus vehicule electrice pentru DACHSER încă din perioada uceniciei sale. “Condusul de mașini electrice este foarte diferit față de conducerea camioanelor diesel - mult mai liniștită, relaxată și totuși mai dinamică.” spune Rafi. “Și oriunde ducem aceste vehicule, suntem întâmpinați cu fețe luminoase și entuziasm imens pentru livrarea cu camion electric.”

Flota cu viitor.
Flota cu viitor.

Mobilitatea verde este distractivă

Freiburg foloselte în mod deliberat atracția electromobilității pentru a face cariera de șofer mai atractivă:” De la început, ne propunem să introducem ucenicii noștri în tehnologia nouă, iar astfel în viitorul logisticii urbane” spune Rolf Hugel, Managerul Operațiunilor Inbound la centrul logistic DACHSER din Freiburg. “Șoferii noștri ar trebui să se bucure de munca lor - și să poată să se mândrească puțin știind că eforturile lor contribuie la asigurarea unui viitor strălucit.”

Rafi raportează că conducerea unui camion electric este un lucru care merită învățat. Pentru el acest lucru include planificarea rutelor cu descărcarea și controlarea flotei în așa fel încât bateria să se încarce mereu în premisele DACHSER. “Căutarea unei stații cu încărcare rapidă undeva pe drum este imposibilă” spune tânărul șofer.  “Niciodata nu am rămas în pană. De la un punct înveți capabilitățile mașinii și limitările acesteia.”

Chiar și așa, nu există o limitare a provocărilor când vine vorba despre incorporarea mobilității ecologice în logistica zilnică. “Lansând noi tehnologii rezultă întotdeauna în câteva probleme. De exemplu, a trebuit să abordăm conducerea anticipativă și eficientă din punct de vedere energetic, încărcarea corectă a bateriilor și dezvlotarea unei infrastructuri de încărcare adecvate și performante. Toți cei implicați au trebuit să treacă printr-un proces de învățare și aprofundare” spune Gaudlitz.

Beneficiile experienței

Un exemplu al aceste abordări de învățare prin executare este Rolf Hugel, care joacă astăzi un rol de bază în supravegherea aspectelor operaționale ale zonei de electromobilitate din Freiburg. “Electricitatea este o știință în sine”, remarcă Hugel, un specialist în logistică format. ”La început, mi-a fost dificil să fac diferența imediată între curentul alternativ asa cum iese din priză și curentul continuu din baterii, atât cel reîncărcabil, cât și cel obișnuit. Departamentul de inginerie a trebuit să fie răbdător cu mine.” spune el zâmbind. ”Dar, ca și mulți alții, m-am implicat și am vrut doar să aflu cât mai multe despre electromobilitate în cel mai mic detaliu. Astăzi, sunt familiar cu cele mai importante subiecte și comparând informațiile cu electricienii noștri și experții noștri în construcții, pot avea o idee despre ce funcționează și ce nu în operațiunile zilnice DACHSER. Mă bucur de toate acestea.”

eCenter-ul din Freiburg este un exemplu perfect de învățare pe măsură ce se lucrează. Hugel povestește cum în 2019, când DACHSER a început să opereze vehicule de acest fel, partenerii companiei aveau puțină sau deloc experiență în întreținerea și repararea camioanelor electrice. Atelierele DACHSER nu aveau, de asemenea, tehnicieni calificați pentru lucrul cu tensiuni mari. “Inițial, a trebuit să aducem o echipă din Japonia special pentru repararea eCenter-ului nostru și astfel lucrările au durat mult timp. A fost un moment de învățare pentru toți cei implicați” spune Hugel. “Între timp, am extins semnificativ rețeaua noastră de ateliere, am pus sub control ciclurile de reparare și întreținele și beneficiem de experiență acumulată în timp ce extindem aprovizionarea cu energie și infrastructură bună pentru încărcarea electrică.”

Lucru în echipă: Rolf Hügel (al doilea de la stânga) și echipa sa de șoferi.
Lucru în echipă: Rolf Hügel (al doilea de la stânga) și echipa sa de șoferi.

Suntem pregătiție pentru pașii următori

“Ca și o rețea de mobilitate verde DACHSER, vrem să facem următorul pas către acțiuna climatică aici, în Freiburb,” spune Managerul General Gaudlitz. “ Acest lucru înseamnă să creștem semnificativ flota noastră electrică și să adaptăm infrastructura corespunzător.” În plus față de eCenter și cele 3 camioane Renault de 16 tone, flota va fi extinsă la începutul anului 2024 pentru a include două vehicule de distribuție, un camion cu lift pentru schimb de caroseri și trei tractoare de 40 de tone. DACHSER va adăuga încă două tractoare mari, trei transportatoare cu lift pentru schimb de caroserie și încă un camion cu lift pentru schimb de caroserie electric în 2025.

“Pentru a opera o flotă de 16 camioane electrice în total, avem nevoie de cantitate corespunzătoare de electricitate” spune Gaudlitz. “De aceea, aici în Freiburg, investim în încă cinci stații de încărcare rapidă, zece încărcătoare de perete pentru camioanele sucursalei și o stație suplimentară. De asemenea, instalăm un sistem fotovoltaic pe clădirea terminalului și achiziționăm baterii de stocare a energiei pentru a acoperi vârfurile de cosum atunci când cererea de electricitate și încărcare este mare.”

Cu toate acestea, Gaudlitz subliniază faptul că sucursala nu ar putea gestiona o astfel de inițiativă singură “Extinderea livrărilor cu emisii zero este o sarcină care trebuie împărțită într-o rețea puternică. În acest sens, suntem în contact cu alte sucursate și cu specialiști de la sediul central din Kempten.” DACHSER susține investițiile sucursalei cu fonduri din bugetul proiectului de Protecție Climatică, dar și cu multe cunoștințe din rețea. Ca și exemplu, membrii echipei Freiburg au discutat recent cu departamentul de construcții din Kempten pentru a discuta toate provocările tehnice de construcție implicate în viitoarea extindere a infrastructurii de încărcare. “ Nu ne concentrăm doar pe avansarea propriei sucursale, este mult mai mult despre obținerea calității ăentru rețea” subliniază Gaudlitz. “De aceea, împărtășim regulat cunoștințele și toate experiența noastră cu managerii de proiect de la sediul central DACHSER și cu alte sucursale DACHSER. Astfel, toată lumea este câștigătoare.”

Între timp, în centrul orașului Freiburg, Hendrik a ajuns înapoi în microhub-ul din Neulindenstrasse după ce a parcurs ruta cu Bigster, iar Rafi tocmai a descărcat o nouă livrare pentru colegii săi pentru bicicletele lor cargo. În timp ce transferul de date rulează, sunt câteva momente pentru angajații DACHSER în care pot vorbi cu noi. “Munca ar trebui să fie distractivă” spune Rafi “Asta este doar o reclamă pentru vehiculele noastre electrice”. Puțin după, amandoi se întorc pe drum.

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant