Mercedes-Benz Trucks și DACHSER semnează o scrisoare de intenție: Comandă pentru 50 de camioane eActros LongHaul
Prin Scrisoarea de intenție, DACHSER optează pentru camioane electrice pentru distanțe lungi de la Mercedes-Benz
TrucksCamionul electric cu o autonomie de aproximativ 500 km va fi gata pentru producția în serie până în 2024
eActros LongHaul, ca vehicul cu container mobil cu o înălțime de depozitare de 1.120 mm, este o altă componentă a strategiei de protecție a climei a DACHSER
Furnizorul de servicii logistice DACHSER intenționează să adauge 50 de unități Mercedes-Benz eActros LongHaul, camionul prezentat la ediția din acest an a IAA Transportation, la flota sa europeană. Compania globală din Kempten a semnat în acest scop o scrisoare de intenție cu Mercedes-Benz Trucks. DACHSER intenționează să utilizeze eActros LongHaul configurat ca vehicul cu container mobil 6x2 cu o înălțime de depozitare de 1.120 mm. DACHSER își extinde astfel în mod semnificativ flota de vehicule electrice. Se preconizează că acest camion electric cu o autonomie de aproximativ 500 km cu o singură încărcare, va fi gata pentru producția în serie până în 2024.
Stina Fagerman, directorul departamentului de marketing, vânzări și servicii din cadrul Mercedes-Benz Trucks: „DACHSR este un client foarte valoros pentru noi în ceea ce privește transportul sustenabil. DACHSER a fost deja un partener de testare implicat în timpul dezvoltării modelului eActros 300/400 pentru transportul de distribuție de mare tonaj. Suntem cu atât mai mulțumiți de faptul că această companie de logistică intenționează acum să se bazeze și pe eActros LongHaul în etapa următoare, consolidând astfel strategia noastră privind utilizarea vehiculelor electrice.”
Alexander Tonn, directorul de operațiuni din cadrul departamentului Road Logistics al DACHSER, precizează: „Această scrisoare de intenție subliniază angajamentul nostru față de dezvoltarea și testarea unor sisteme ecologice de propulsie a vehiculelor comerciale. Autonomia mare a modelului eActros LongHaul ne va permite să transportăm fără emisii mărfuri între locațiile noastre europene, chiar și în traficul cu sarcină utilă mare și în transportul pe distanțe lungi. Aceasta este o componentă importantă a strategiei de protecție a climei pe termen lung a DACHSER.”
Această scrisoare de intenție subliniază angajamentul nostru față de dezvoltarea și testarea unor sisteme ecologice de propulsie a vehiculelor comerciale.
Alexander Tonn, Chief Operating Officer (COO) Road Logistics DACHSERDACHSER utilizează vehicule electrice, cum ar fi FUSO eCanter și eActros, din 2018, ca parte a conceptului său de livrare urbană durabilă „DACHSER Emission-Free Delivery”. În unsprezece orașe europene, dubele și camioanele electrice livrează toate transporturile la nivel local fără emisii de CO2 în mod standard într-o zonă definită din interiorul orașului. DACHSER utilizează, de asemenea, biciclete de marfă electrice pentru a distribui mărfurile. Proiectul-pilot din Stuttgart a fost câștigătorul concursului „Logistică urbană durabilă” al Ministerului Federal German pentru Mediu și al Agenției Federale de Mediu în 2018.
„Am avut experiențe foarte bune în logistica urbană cu performanțele vehiculelor BEV. Prin urmare, a fost logic să facem următorul pas - parcurgerea distanțelor lungi - împreună cu Mercedes-Benz Trucks”, spune Stefan Hohm, director de dezvoltare la DACHSER.
Mercedes-Benz eActros LongHaul
Inginerii de dezvoltare de la Mercedes-Benz Trucks proiectează eActros LongHaul astfel încât vehiculul și componentele sale să îndeplinească aceleași cerințe de durabilitate ca și un vehicul Actros convențional pentru distanțe lungi. Aceasta înseamnă 1,2 milioane de kilometri pe șosea pe o perioadă de zece ani. Bateriile utilizate în eActros LongHaul se bazează pe tehnologia litiu-fosfat de fier (LFP). Acestea se caracterizează, în primul rând, printr-o durată de exploatare mai mare și mai multă energie utilizabilă. Bateriile modelului de serie eActros LongHaul pot fi încărcate de la 20 la 80 la sută în mai puțin de 30 de minute la o stație de încărcare cu o putere de aproximativ un megawatt. Trei acumulatori asigură o capacitate totală instalată de peste 600 kWh, iar două motoare electrice, ca parte a unei noi punți, generează o putere continuă de 400 kW și o putere de vârf de peste 600 kW.
Am avut experiențe foarte bune în logistica urbană cu performanțele vehiculelor BEV. Prin urmare, a fost logic să facem următorul pas - parcurgerea distanțelor lungi - împreună cu Mercedes-Benz Trucks
Stefan Hohm, Chief Development Officer (CDO) DACHSERÎn plus față de unitatea tractoare, Mercedes-Benz Trucks va produce și variante rigide ale eActros LongHaul chiar la lansarea pe piață. Acest lucru va oferi clienților numeroase alte posibile cazuri de utilizare în transportul complet electric.