înapoi
Noutăți Comunicate de presă

Mihai Preda: Cel mai mult îmi place când pot înregistra o factură de câteva zeci de mii de euro cu un singur click.

Team Leader – Invoicing

Mihai a venit la DACHSER România în urmă cu 11 ani, dintr-o întâmplare fericită, și astăzi conduce Departamentul Facturare. Deși munca poate părea repetitivă și uneori plictisitoare, în realitate lucrurile nu stau deloc așa. Implementarea noului program de contabilitate, a sistemului e-factura și integrarea cu grupul sunt provocări care îi țin în alertă și mereu în priză pe Mihai și pe colegii săi. Declară că nu se plictisește la birou și apreciază avansul tehnologiei.

Mihai a absolvit Facultatea de Relații Economice Internaționale în cadrul ASE București și la DACHSER România a preluat de curând funcția de Team Leader – Invoicing.

Am povestit cu despre cum reușește să gestioneze activitatea zilnică, despre ce îl motivează profesional, dar și despre ce îl pasionează în afara orelor de program. Aflați povestea colegului vostru din interviul care urmează. Sperăm să vă placă și să vă inspire.

Povestește-ne cum te-ai angajat la DACHSER si ce roluri ai avut in acesti ani?

Totul a început în urmă cu mai bine de 11 ani, când am avut ocazia să îl cunosc pe directorul general al DACHSER România la acea vreme, în perioada serbării școlare de Crăciun, la clasa unde învăța fiica dumnealui. Am mers acolo să îi acompaniez pe copii la chitară și am avut o interacțiune bună cu acesta încă de la început. La scurt timp m-a invitat la firmă să cunosc echipa și apoi am participat la un interviu în vederea angajării. Mi-au plăcut colegii de la început, la fel și atmosfera de la birou și am avut parte de un interviu mai puțin obișnuit în care, pe lângă discuția în limba engleză și traducere liberă, am abordat inclusiv teme istorice, geopolitice și probleme de fizică. A fost o discuție edificatoare, care mi-a lăsat impresia că  voi avea multe de învățat la DACHSER.

A urmat o lună „de probă” pe care am petrecut-o cu colegii  din Departamentul Facturare, timp în care am avut ocazia să înțeleg specificul activității colegilor. La finalul ei am fost angajat. Odată cu extinderea activității companiei în România au apărut lucruri noi de făcut în Departamentul Facturare și am acceptat provocarea. Am avut mai multe joburi pentru că îmi place să învăț și am devenit un membru de bază al echipei.

În ce constă jobul tău și cum arată o zi la birou? Cum te simti in noul tau rol?

În momentul de față coordonez Departamentul Facturare și încerc să rezolv situațiile noi care apar într-un timp cât mai scurt. Pe lângă activitățile obișnuite apar și alte schimbări la care trebuie să ne adaptăm. În ultimul trimestru al anului 2022 am fost implicat intens în implementarea noului program de contabilitate care este direct legat de programul pe care îl folosim pentru emiterea și înregistrarea facturilor și pentru gestionarea transporturilor. Un alt exemplu este implementarea e-factura la nivelul DACHSER Romania – cu care ne confruntăm în prezent.

În fiecare zi răspundem diverselor solicitări ale colegilor noștri din București și din țară. Fie că e vorba de emiterea sau stornarea facturilor, de înregistrarea anumitor costuri sau de alte verificări, suntem într-o comunicare continuă cu colegii din celelalte departamente pentru a putea răspunde nevoilor clienților noștri. Pe lângă acestea, trebuie să gestionăm și diferențele care apar la unele transporturi – diferențe de greutate, incoterms, schimbarea adresei de livrare – diferențe pe care le discutăm cu colegii din Europa de la celelalte agenții DACHSER și nu numai. Tocmai această dinamică și diversitate a situațiilor ne cere să ne adaptăm dar ne dă și ocazia să ne dezvoltăm.

Noul rol aduce provocări pe mai multe planuri, mai ales că se suprapune cu implementarea  la nivelul DACHSER România a sistemului național de facturare electronică – e-factura. 

Ce îți place cel mai mult la job-ul tău?

La un moment dat, după mai mulți ani în care m-am ocupat de emiterea facturilor către celelalte ramuri DACHSER din Europa și de înregistrarea facturilor emise de acestea către DACHSER România, le-am spus colegilor într-o notă amuzantă: „La DACHSER nu te plictisești niciodată!”. Într-adevăr există o doză de rutină, dar încă apar lucruri și situații noi care ne solicită și pe care trebuie să le adresăm cu profesionalism.

Cel mai mult îmi place când, datorită eforturilor colegilor din celelalte departamente desfășurate de-a lungul unei luni întregi, pot înregistra o factura cumulativă de cateva zeci de mii de euro cu un singur click. Poate părea prostesc, dar ai o satisfacție când verifici o astfel de factură și vezi că toate posibilele diferențe au fost deja rezolvate.

Interviu cu: Mihai Preda
Cred că cele mai importante sunt educația primită de la părinți și credința în Dumnezeu.
Ce sfat i-ai da unui tânăr la început de carieră pentru a deveni un bun profesionist?

Înainte să fiu angajat la DACHSER, am primit un sfat de la un prieten care este cu câțiva ani mai mare decât mine. Mi-a spus: „Întotdeauna să muncești mai mult decât ar trebui pentru banii pe care îi primești!”. Nu vreau să sugerez că asta ar trebui să facă toată lumea, dar pe mine m-a ajutat de-a lungul timpului. Sfatul meu ar fi să fie serios și să caute să devină cel mai bun în ceea ce are de făcut.

 

Care crezi că sunt principalele calități care te-au adus în acest punct al vieții?

Cred că cele mai importante sunt educația primită de la părinți și credința în Dumnezeu. Fără acestea două cred că toate celelalte nu ar fi fost de niciun folos.

Am vorbit mult despre job. Ce-ți place să faci în timpul liber? ce hobby-uri ai?

Sunt o persoană activă în general și îmi plac activitățile sportive de orice fel – inclusiv să joc șah. Îmi place foarte mult timpul petrecut la munte. Pe lângă frumusețea peisajelor, cred că muntele m-a ajutat să mă dezvolt prin depășirea barierelor, evaluarea riscurilor și atingerea obiectivelor, dar m-a ajutat să înțeleg și faptul că lumea nu se învârte în jurul meu.

Recent am descoperit că îmi place și pescuitul, mai ales pescuitul cu harpon – spearfishing; lumea subacvatică are farmecul ei și se potrivește foarte bine cu spiritul de explorator pe care l-am dezvoltat pe munte. Când nu călătoresc îmi place să citesc și să cânt la pian sau la chitară – chiar dacă nu mă pricep foarte bine.

În cadrul seriei "Oamenii DACHSER", luna viitoare vom continua să discutăm cu unul dintre colegii noștri. Vom discuta despre muncă, familie, experiențe, experiențe de neuitat și momentele lor cheie.
DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Alexandra Cunderlikova PR and Marketing Consultant