Pachetul UE de mobilitate: ce se schimbă în acest an și ce înseamnă
Noi condiții pentru un sector de transport rutier mai eficient, armonizat și mai acceptabil din punct de vedere social: Pachetul UE de mobilitate 2020/2022 are scopul de a promova standardizarea europeană în domeniul transportului de mărfuri și al logisticii.
Pachetul de mobilitate al UE a fost deja adoptat în 2020. Cu toate acestea, inovațiile vor intra în vigoare, în etape, în momente diferite. Schimbările din 2022 sunt destinate în primul rând să îmbunătățească condițiile de muncă pentru șoferii profesioniști și să creeze condiții de concurență echitabilă pentru companiile din UE.
O serie de modificări au fost deja făcute în februarie 2022. Urmează alte modificări în mai 2022. Nu este planificată nicio perioadă de tranziție. Următoarele puncte cheie sunt esențiale în acest sens:
- Digitalizarea tahografului (valabil din 02 februarie 2022)
- Condiții de muncă corespunzătoare și protecție socială în contextul detașării lucrătorilor (valabil de la 02 februarie 2022)
- Obligația de repatriere a vehiculului (valabil din 21 februarie 2022)
- Perioade de răcire pentru cabotaj (valabile începând cu 21 februarie 2022)
- Extinderea capacitatii financiare a companiilor de transport si logistică (valabil din 21 februarie 2022)
- Extinderea cerinței de autorizare și licență în transportul rutier comercial internațional de mărfuri (prevăzută începând cu 21 mai 2022)
Pentru piața de transport și logistică, creșterea costurilor și birocrația sporită duc la o înăsprire a situației în piață.
Prin urmare, DACHSER a început din timp să evalueze în mod continuu influențele respective asupra producției și a situației costurilor în rețeaua de drumuri și să ia măsuri. Chiar și în această situație, prioritatea principală pentru DACHSER este comunicarea deschisă și transparentă cu clienții noștri. Prin urmare, toate modificările rezultate sunt comunicate clienților noștri în timp util.