înapoi

Pas cu pas către obiectiv -  Containerele de grupaj pentru transportul maritim de mărfuri facilitează fluxul continuu de mărfuri

În vremuri economice dificile, containerele de grupaj pentru transportul maritim de mărfuri devin din ce în ce mai populare. Blocajele de producție, lanțurile de aprovizionare globale fragile și lipsa containerelor au crescut și mai mult cererea de transporturi de dimensiuni mici și previzibile în transportul maritim. Michael Kriegel, șeful departamentului DACHSER Chem Logistics, explică serviciul care permite un flux fiabil de mărfuri în transportul maritim. De asemenea, acesta explică de ce o conexiune bună la rețea este crucială, în special pentru mărfurile cu cerințe de securitate ridicate.

Containerele de grupaj pentru transport maritim permit un flux continuu de mărfuri

Companiile își analizează deja lanțurile globale de aprovizionare și își transferă din ce în ce mai mult expedierile către transportul maritim în regim de grupaj (denumit „less than container load” sau, pe scurt,  LCL). Marele avantaj pe care îl prezintă grupajul pentru clienți este că pot expedia încărcături mai mici fără a fi nevoiți să plătească pentru un container complet. Prin urmare, aceștia pot menține un flux continuu de mărfuri, chiar și în cazul unor blocaje de producție, și, de asemenea, pot reacționa mai flexibil la fluctuațiile sezoniere. Containerele LCL au adesea prioritate față de containerele complete în cadrul procesului de încărcare, ceea ce oferă un avantaj temporal suplimentar și permite o mai bună planificare a timpilor de transport. Dachser comercializează ceea ce numește „cutii de grupaj” - clienții plătesc doar pentru spațiul pe care îl ocupă efectiv în containere. În plus, compania planifică plecările cu săptămâni în avans, mai degrabă decât doar după ce se cunosc volumele de producție. Drept urmare, containerele, care sunt încă disponibile în cantități limitate, pot fi rezervate din timp, iar clienții își mențin flexibilitatea în momentul rezervării.

Multe companii, în special din industria auto, din sectorul industrial al științelor vieții și din cel al sănătății folosesc de ani buni transportul maritim în regim de grupaj. De asemenea, acest serviciu este potrivit și pentru industria produselor chimice, care are cerințe deosebit de ridicate în ceea ce privește siguranța și transparența în timpul transportului - și, prin urmare, are nevoie de un furnizor de servicii logistice cu experiența corespunzătoare.  Dachser este un astfel de furnizor. Compania a încheiat în 2009 un parteneriat de achiziții cu Asociația Industriei Chimice din Germania (Verband der Chemischen Industrie e.V., sauVCI). Această alianță de succes pentru transporturile europene de grupaj din Germania a fost apoi extinsă în 2015, astfel încât să includă transportul aerian și maritim. Companiile membre ale asociației beneficiază acum de servicii de bază standardizate la nivel mondial în rețeaua de grupaj - transport, depozitare și soluții IT. Toată această experiență specializată în industrie a fost reunită în echipa DACHSER Chem Logistics.

„În cazul transporturilor de la clienții din industria chimică, care uneori conțin mărfuri periculoase, factorul decisiv este întotdeauna siguranța. Trebuie să protejăm viața, integritatea corporală și mediul înconjurător,” declară Claus Freydag, director general al Dachser Air & Sea Logistics Germania. „Dachser se mândrește, de asemenea, cu o experiență globală în materie de mărfuri periculoase pe segmentul containerelor de grupaj și acoperă toate clasele OMI compatibile cu LCL în propria rețea și în rețeaua sa de parteneri”, adaugă acesta.  Sistemul central de gestionare a mărfurilor periculoase al companiei și cei peste 250 de consilieri de siguranță regionali monitorizează respectarea normelor speciale care reglementează transportul de mărfuri periculoase. În plus, numeroși angajați Dachser sunt instruiți anual în ceea ce privește cerințele specifice ale logisticii produselor chimice.

Pentru transportul maritim în regim de grupaj, echipa de transport maritim grupează diverse LCL și le încarcă într-un container complet. Acest lucru optimizează utilizarea capacității containerelor, oferind premisele unor costuri de transport accesibile. Utilizarea la maximum îmbunătățește, de asemenea, sustenabilitatea transportului, reducând în același timp riscul pentru fiecare companie în parte, într-un moment în care lanțurile de aprovizionare sunt fragile. „Porturile din întreaga lume sunt blocate de mai multe luni, provocând întârzieri semnificative, fiind dificil, dacă nu chiar imposibil pentru companiile de transport maritim să respecte programul.  În locul trimiterii unui container plin, care poate fi reținut dacă se ratează intervalele de încărcare, tot mai mulți clienți optează pentru transportul maritim al containerelor în regim de grupaj. Acest lucru reduce riscul prin distribuirea acestuia pe mai multe plecări și nave și asigură un transport mai rapid", explică Freydag.

Soluțiile logistice inteligente și o rețea puternică sunt esențiale

Cererea de servicii LCL va continua să crească, chiar și în afara impactului pandemiei. Acesta este motivul pentru care Dachser, în calitate de lider pe piața germană și europeană de grupaj, și-a extins și rețeaua maritimă LCL, astfel încât să includă 70 de servicii directe săptămânale către și dinspre Germania.  "Concentrându-ne asupra principalelor rute globale, ne extindem în mod sistematic și capacitatea de transport de mărfuri periculoase. Acest lucru înseamnă, desigur, deservirea principalelor piețe atât din emisfera estică, cât și din cea vestică, cum ar fi China, India și SUA", precizează Freydag. În 2021, Dachser a expediat aproximativ 19.700 mc de mărfuri periculoase ca LCL cu clienți din industria chimică. Astfel, mărfurile periculoase reprezintă deja 15% din afacerile LCL ale Dachser ASL Germania. În plus față de serviciile obișnuite de la port la port, Dachser oferă, de asemenea, diverse servicii de import direct către hinterland sau alte orașe europene. De exemplu, o dată pe săptămână, containerele de grupaj LCL  sunt transportate direct din porturi precum Hong Kong, Shanghai și Ningbo către porturi precum Hamburg și Bremen - dar și cu încărcare directă către Frankfurt, Kaufbeuren, Köln, München, Nürnberg, Stuttgart, precum și Copenhaga și Göteborg. Încărcarea directă reduce la minimum riscul de deteriorare a încărcăturii și conferă o siguranță suplimentară prin eliminarea procesului de separare a componentelor încărcăturii la terminalul de tranzit.

În plus, acest lucru crește rentabilitatea și aduce avantaje suplimentare în ceea ce privește timpii de livrare prin eliminarea blocajelor din port. „Rețeaua globală a Dachser conectează toate transporturile de grupaj pe uscat și pe apă. Conectăm propriile servicii de transport maritim de containere de grupaj către și dinspre Germania la gama cuprinzătoare de servicii oferite de Dachser European Logistics, oferind astfel servicii complete în toată Europa", precizează Freydag. Pentru depozitare și descărcare, Dachser utilizează din ce în ce mai mult propria infrastructură de sucursale, în plus față de stațiile standard de marfă pentru containere (CFS) din porturi. Atunci când capacitatea portuară este limitată, companiile beneficiază astfel de o calitate suplimentară a expedierii și de timpi de tranzit mai reduși.

Acest concept, în concordanță cu ideea de a avea „totul de la o singură sursă”, leagă rețeaua europeană de transport terestru de rețeaua globală de transport maritim de mărfuri - o caracteristică pe care nu toate companiile o pot oferi.  „Datorită soluției complete a produsului nostru LCL, care nu se limitează la transportul maritim, putem menține o calitate ridicată la nivelul transportatorilor menționați mai sus și putem oferi o trasabilitate transparentă a mărfurilor”, adaugă Freydag.

În ultimii doi ani, reducerea la minimum a riscurilor în circulația globală a mărfurilor a devenit un factor determinant pentru succes. Pentru a profita pe deplin de transportul maritim LCL, este esențial ca preluarea și continuarea transportului să fie, de asemenea, gestionate într-o manieră integrată, asigurând astfel competența în ceea ce privește transportul în siguranță al mărfurilor periculoase de-a lungul întregii rute.

DACHSER worldwide
Contactați-ne
Contact Madalina Sandu