Petre Constantin, Tender Coordinator DACHSER Romania: Îmi place cum șirul de situații neprevăzute mă provoacă să identific soluții mai bune într-un timp mai scurt
Petre Constantin s-a angajat la DACHSER România imediat după absolvirea facultății și a fost «perfect match» pentru că l-a fascinat de la început modul de lucru bine organizat, specific de altfel companiilor germane. Au trecut 8 ani, Petre a avansat, dornic să descopere zone din companie care derulează activități strategice, și a ajuns să ocupe poziția de Tender Coordinator, responsabilitatea lui fiind realizarea ofertelor pentru clienți. Este o poziție importantă, în condițiile unei piețe extrem de competitive, iar Petre declară că se simte motivat și entuziasmat să contribuie la optimizarea activității companiei.
Povestește-ne cum te-ai angajat la Dachser și ce roluri ai avut în acești ani.
Îmi amintesc cu plăcere primele mele zile în compania DACHSER Romania, eram proaspăt absolvent al Facultății de Transporturi din Universitatea Politehnică din București și încercam să caut similitudini între ceea ce acumulasem ca și material didactic și procesele efectuate aici, mai ales în departamentul operațional , unde aveam să și lucrez pentru următorii 8 ani. Am fost fascinat de ordinea desfășurării activității , îmi părea că totul este o rețea foarte bine organizată în care erau implicate toate departamentele. Am ocupat postul de expeditor internațional, funcție ce mi-a plăcut deosebit de mult pentru dinamism, complexitate și comunicarea cu partenerii și clienții noștri. Am început să învăț și să înțeleg din ce în ce mai multe, iar activitatea mea zilnică a devenit antrenantă și plăcută. Am simțit totuși că îmi doresc să aflu mai multe și să simt că fac parte din ceva și mai mare. Astfel în urmă cu 2 ani, a apărut oportunitatea unui nou post, și anume Tender Coordinator, poziție în care mă regăsesc de 1 an și jumătate și în care mă simt la fel de entuziast ca în prima zi.
În ce constă jobul tău și care sunt problemele cu care te confrunți zilnic? Care a fost cel mai greu task în activitatea ta de până acum la DACHSER România?
Rolul meu în poziția de Tender Coordinator este de a analiza, seta și calcula ofertele de cost. Bineînțeles că fiecare ipoteză în parte desfășoară activitatea pe un tipar mai mult sau mai puțin asemănător cu ceva deja întâmplat, de aceeajobul în sine nu devine sub nicio formă unul repetitiv ori monoton. Există provocări în toate cele trei mari capitoleanaliza situației actuale, analiza datelor necesare pentru efectuarea calculației, setarea parametrilor pentru calculație - în funcție de fiecare proiect în parte urmând o anume structură deja stabilită, calcularea și setarea oferei finale într-o anume manieră existentă sau solicitată de către client. În continuare sunt entuziasmat de locul meu aici în companie, îmi place că acum amacces la mai multe informații ce mă fac să înțeleg și mai bine cum funcționează de fapt DACHSER și, cel mai important, rețeaua noastră. Referitor la problemele zilnice, nu aș vrea să le numesc neapărat probleme, ci mai degrabă provocări. Pentru fiecare caz în parte a existat de fiecare dată cel puțin o variantă de rezolvare. Nu este ușor, dar îmi place cum șirul de situații neprevăzute mă provoacă să identific soluții mai bune într-un timp mai scurt, astfel să îmi optimizez timpul si să îmi îmbunătățesc rezultatele. Desigur că au existat de-a lungul anilor mai multe situații dificile, dar de fiecare dată am găsit suportul necesar din partea colegilor mei. Totuși dacă ar fi să mă raportez strict la întrebare, cred că primele mele luni în cadrul companiei au fost cele mai dificile. Eram de fiecare dată emoționat când discutam la telefon cu clienții noștri , dar odată cu trecerea timpului am reușit să mă acomodez și să realizez că în spatele unei colaborări strânse se află o comunicare și mai bună.
Ce îți place cel mai mult la job-ul tău?
Îmi place că fiecare proiect aduce noi provocări și deși uneori este dificil, activitatea mea este antrenantă și plăcută. De asemenea îmi place foarte mult finalul proiectelor când pot vizualiza tot efortul din ultimele zile. Contrar și previzibil, nu pot spune că sunt foarte fericit în situațiile în care rezultatele nu sunt tocmai cele așteptate, pentru că acest lucru implică regândirea strategiei și refacerea proiectelor . Profesional, ce îți mai dorești? Îmi doresc același entuziasm și pentru anii ce vor urma, să mă perfecționez din ce în ce mai mult și să pot face față oricărei noi provocări. Îmi doresc să fiu într-o continuă ascensiune în companei și să am un aport pozitiv și apreciat în ceea ce reprezintă succesul nostru.
M-am considerat mereu un optimist. Am privit o situație mereu din persepctiva părților bune, iar asta cred că m-a ajutat să mă pot mobiliza mai ușor și să soluționez situațiile tensionate. Cred că sunt o persoană corectă, am căutat mereu să echilibrez balanța și să recunosc atunci când lucrurile nu erau ceea ce păreau. Sunt o persoană curioasă și prin prisma meseriei de ingineram căutat dintotdeauna să înțeleg ceea ce se petrece în jurul meu.
În cadrul seriei "Oamenii DACHSER", luna viitoare vom continua să discutăm cu unul dintre colegii noștri. Vom discuta despre muncă, familie, experiențe, experiențe de neuitat și momentele lor cheie.
Perseverență ,integritatea și înțelegerea gradului de responsabilitate – că sunt însușiri ce un bun profesionist.